Događaji

SEDMI KONGRES

Budućnost prometnog sustava Republike Hrvatske

Hrvatsko društvo za ceste Via Vita redovitom organizacijom kongresa već više desetljeća okuplja stručnjake i zainteresiranu javnost raspravama, okruglim stolovima i predavanjima s temama vezanim uz cestovno povezivanje. No, budući da se strateškim dokumentima Vlade Republike Hrvatske i Europske unije sve više naglasak stavlja na multimodalnost, ovakav cehovski pristup prometnim pitanjima više nije dovoljan. Povezivanje razvojnih planova različitih vidova prometa oblikuje sve aktualne i buduće projekte, stoga je naš tradicionalni cestovni forum proširen pozivom široj stručnoj javnosti koja se bavi prometom.

Na skupu će biti organizirano više panel diskusija koje o aktualnoj problematici cestovnog, željezničkog, plovnog i zračnog prometa kroz šira razmatranja pitanja strategije, financiranja, javne nabave, projektiranja i izgradnje infrastrukture kao i sigurnosti prometa. Naglasak je na projektima državnog značaja koji se povezuju u europske prometne mreže. Republika Hrvatska će predsjedati institucijama Europske unije u prvom polugodištu 2020. godine, iste one u kojoj završava financijsko razdoblje vezano uz EU fondove. Promatrajući iz perspektive prometnog sektora, potrebno se založiti za još jasnije formuliranje zajedničkih ciljeva koji će biti aktivno promovirani u vremenu pred nama.

 

OVE GODINE NAJAVLJUJEMO SLIJEDEĆE GLAVNE TEME KONCIPIRANE U PANELE:

  • Aktualnost prometne infrastrukture
  • Kapitalni prometni projekti i sufinanciranje iz EU fondova
  • Nove prometne poveznice u Dalmaciji
  • Održavanje prometnica
  • Sigurnost prometa i ITS
  • Restrukturiranje cestovnog sektora na primjeru Hrvatskih cesta
  • Javna nabava

 

Kongres je potaknut potrebom da se sudionici prometnog sektora okupe na jednom mjestu, rasprave aktualne teme i međusobno razmjene promišljanja o sadašnjem trenutku, operativnim planovima za narednu godinu, kao i o konceptu i strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske. Okupit će se predstavnici različitih struka, kao i zainteresirane javnosti, kako bi se uspostavio dijalog i bolja suradnja između onih koji promet sagledavaju kao znanstvenu disciplinu, onih koji od prometa žive kao i nositelja odlučivanja i utjecaja na polju prometne politike. Mjesto održavanje je Opatija, jedna od najstarijih i najpoznatijih turističkih destinacija na Sredozemlju, ali i poznati kongresni centar na Kvarneru, koji godinama ne stari, već pojačava svoj glasoviti šarm.

Prepoznati koncept prati nas i ove godine, te će se s time raspored odvijati kroz niz panel diskusija koje pokrivaju različite aspekte tema prepoznatih kao najaktualnije u sadašnjem trenutku.

Svoja viđenja i prijedloge iznijeti će kreatori prometne i gospodarske politike, istaknuti gospodarstvenici i poduzetnici. Uz panel diskusije biti će organizirani i okrugli stolovi.

 

I ove godine organizator stavlja naglasak na čvršće povezivanje struke s razvitkom prometne politike u Republici Hrvatskoj.

Kongres je koncipiran kao platforma za otvoreni dijalog svih relevantnih dionika o aktualnom stanju i razvitku strategije sektora koji bitno utječe na gospodarski rast.

 

Po završetku svi sudionici biti će bogatiji za informacije o planovima razvoja prometne politike u 2019. godini ali i široj perspektivi, kroz žive i otvorene diskusije.

Predstavnici i kreatori prometne i gospodarske politike dobiti će realan uvid u sektorsku problematiku, kroz razmjenu konstruktivnih prijedloga tijekom diskusija.

 

CJENIK

Termin održavanja Kongresa je od nedjelje, 24.11. do utorka, 26. 11. 2019. godine u Opatiji, u hotelu Royal.

Kotizacija iznosi 2.000,00 kn po sudioniku (plus PDV)

Kotizacija uključuje:

  • Pristup svim panelima dvodnevnog kongresa
  • Materijale kongresa
  • Kavu u stankama predavanja
  • Dvije večere s prigodnom glazbom

 

RASPORED

Nedjelja, 24.11.2019.

      Prijava sudionika od 17-19 h (prijavni pult na ulazu u hotel Royal) i večera dobrodošlice s prigodnom glazbom

Ponedjeljak, 25.11.2019.

      (prijave moguće na prijavnom pultu hotela Royal od 08 -09 h)

      Otvorenje kongresa u 9 sati, radni dio kongresa tijekom cijelog dana s pauzama, te svečana večera sa prigodnom glazbom

Utorak, 26.11.2019.

      Radni dio kongresa u prijepodnevnim satima, završetak kongresa

 

 

POZIV SPONZORIMA

(HDC se obavezuje da će sponzoru osigurati stavke i aktivnosti sukladno dogovorenom paketu.)

Hrvatsko društvo za ceste – VIA VITA djeluje kao savez udruga dragovoljno udruženih županijskih i gradskih strukovnih udruga niskogradnje i njima srodnih udruga koje djeluju u Republici Hrvatskoj. Organizacijom ovog kongresa, za koji se pokazao velik interes nastojati ćemo pripremiti što kvalitetniji i sveobuhvatniji program te omogućiti što većem broju sudionika dolazak te se nadamo da ćete nam vi sponzori pomoći u toj namjeri. Želja nam je da podržite našu namjeru daljnjeg promicanja znanosti i struke i pridružite nam se kao Sponzor ovoga važnoga događaja. Podržite našu inicijativu!

Predviđeno je sponzoriranje organizacije kongresa i to:

    • Glavni sponzor    200.000,00 kn
    • Platinum sponzor 100.000,00 kn
    • Zlatni sponzor       75.000,00 kn
    • Srebrni sponzor     35.000,00 kn
    • Brončani sponzor   20.000,00 kn
    • Mogućnost prezentiranja Vaše tvrtke putem promotivnog štanda   15.000,00 kn
    • Objava promotivnih oglasa u tiskanom materijalu   5.000,00 kn

 

 

Detaljnije o temama:

 

  • Panel 1:  Aktualnost prometne infrastrukture

                Izazovi i ograničenja

 

Vrijeme u kojem stvaramo europski prometni sustav u Republici Hrvatskoj obilježeno je optimizmom zbog korištenja značajnih sredstava iz EU fondova. Pokrenute su značajne nove investicije u infrastrukturu svih vidova prometa. Istovremeno smo suočeni i s brojnim izazovima, kao što su nestajanje velikih građevinskih tvrtki, nedostatak radne snage, poteškoće u javnoj nabavi i administrativnim postupcima. Prometna strategija iz 2017. godine definirala je glavne ciljeve i mjere za njihovo ostvarivanje pa je sada pravo vrijeme da se ocijene rezultati i razmotri pitanje o tome kako dalje.

 

  • Panel 2:  Kapitalni prometni projekti i sufinanciranje iz EU fondova

                 Kako dalje?

 

Gotovo svi najveći prometni infrastrukturni projekti provode se isključivo kroz financiranje u sklopu ili Operativnog programa Konkurentnost i Kohezija ili CEF fonda, ali kako su oba izvora financiranja trenutno gotovo u potpunosti iscrpljena postavljaju se sljedeća pitanja:

  • Što smo do sada napravili?
  • Jesmo li uspješni u povlačenju sredstava?
  • Koje su nam ključne greške u pripremi, a koje u provedbi projekata? Što popraviti?
  • Jesmo li doista unaprijedili prometnu sliku Hrvatske i da li smo postigli traženo/dogovoreno s Europskom Komisijom?
  • Kako kratkoročno financirati nove projekte? Što očekivati od reprogramiranja postojećeg Operativnog Programa?
  • Novo Operativno razdoblje je pred vratima!
  • Na čemu je posebni naglasak u kontekstu pokazatelja u novom programskom razdoblju?
  • Možemo li sada, kao već „stara“ članica EU, nametati neke svoje prometne prioritete ili smo se primorani prilagođavati zahtjevima Europske Komisije?
  • Koliko će nam biti raspoloživo sredstava? Stope sufinanciranja? Razmišlja li se i o nešto različitijom modelima financiranja javnih projekata u odnosu na do sada?
  • Koji su naši ciljevi kao države u kontekstu daljnjega prometnog razvoja?
  • Imamo li spremnih projekata?

 

  • Panel 3:  Nove prometne poveznice u Dalmaciji

 

Projekt pod nazivom Cestovno povezivanje južne Dalmacije trenutno je najveći kapitalni projekt izgradnje cesta i svakako najpoznatiji infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Osim prikaza izgradnje mosta Pelješac i projekta pelješke ceste, komentirat će se javna nabava radova preostalih faza projekta. Kratko će se prikazati realizacija nastavka obilaznice Splita, od Solina do Omiša, kao i drugi cestovni projekti važni za Dalmaciju. Od željezničkih projekata ističe se brza prigradska željeznica – nova veza središta grada sa Zračnom lukom Split, o predviđa se i osvrt na projekte i planove lučkih uprava.

 

  • Panel 4:  Održavanje prometnica

 

Održavanje je nezaobilazna tema svakog skupa koji se bavi prometnim mrežama. Jedna od općih mjera Strategije prometnog razvoja odnosi se na koncept održavanja za različite prometne sustave. Polazište je u izjavi da bi vlasnik nacionalne infrastrukture trebao imati koncept održavanja koji će zajamčiti dugoročnu održivost infrastrukture sustava. U cestovnom sektoru svjedočimo razlikama u kvaliteti modela održavanja pojedinih upravitelja mreže. Opći ciljevi sustava održavanja u prvom redu su usmjereni prema sigurnosti korisnika, potom prema protočnosti, no unutar financijskog okvira koji je dugoročno održiv.

 

  • Panel 5:  Sigurnost prometa i ITS

 

Inteligentni transportni sustavi (ITS) danas su česta tema stručnjaka za cestovni promet, a opseg tehnologija koje stoje iza ovog pojma značajno varira ovisno o vidu prometa na koji se odnosi. U cestovnoj domeni u implementaciji je uspostava Nacionalne pristupne točke, Središnjeg centra za upravljanje prometom na državnim cestama te sustav video nadzora i video detekcije na državnim cestama. Danas se sve više govori o pametnim cestama – prometnicama koje su nadograđene informatičkim sustavima koji doprinose sigurnosti i protočnosti. Na tom polju nismo daleko odmakli, ali je stvorena jezgra ekipe koja radi na određenim pilot – projektima, u suradnji s domaćim znanstvenim institucijama. U diskusiji će biti prilike da predstavnici različitih prometnih sektora prikažu svoje viđenje budućnosti različitih tehnologija koje su objedinjene pod zajedničkom kraticom ITS.

 

  • Panel 6:  Restrukturiranje cestovnog sektora na primjeru Hrvatskih cesta

 

Jedan od najvažnijih procesa unutar prometnog sektora, provođen je i unutar Društva Hrvatske ceste. Saznajte sve o preprekama, izazovima, te načinu uspostave i prilagodbe restrukturiranja.

 

  • Panel 7:  Javna nabava

 

Nastavno na prethodne godine i veliku zainteresiranost ovom temom, donosimo ponovno aktualnosti primjene i prakse postupka javne nabave.