Povratak Ravca hr 05 a
Izgradnjom čvora Ravča autocesta otocima postaje bliža nego igdje u Dalmaciji

Vlada je jučer u Splitu usvojila Zaključak vezan uz Projekt poboljšanja prometne povezanosti otoka Hvara: Poljice - Sućuraj - Drvenik - čvor Ravča

Na jučerašnjoj sjednici Vlade u Splitu, među brojnim drugim, potpisan je i ugovor o sufinanciranju izrade Izmjena i dopuna Prostornog plana Grada Vrgorca, ali i dva zaključka bitna za cijeli vrgorački kraj i otok Hvar.

Naime, usvojen je Zaključak vezan uz Projekt poboljšanja prometne povezanosti otoka Hvara: Poljice – Sućuraj – Drvenik – čvor Ravča. Spojna cesta čvor Ravča (na A1) – Drvenik (DC8) predstavlja najkraću cestovnu vezu autoceste A1 s putničkom lukom Drvenik, što znači da bi ovaj prometni koridor označavao najkraću cestovnu poveznicu Hrvatske i Europe sa srednjodalmatinskim otocima. Osim prometnog povezivanja, ovaj je projekt značajan i za razvoj turizma ovog dijela Hrvatske jer je bolja, efikasnija i brža prometna povezanost jedan od ključnih faktora za razvoj turizma.

Hrvatske ceste d.o.o. i Hrvatske autoceste d.o.o. sklopile su Sporazum o zajedničkoj suradnji na izgradnji spojnih cesta od Čvora Ravča do DC8 (Drvenik). Izrada Studije izvedivosti poboljšanja prometne povezanosti otoka Hvara: Poljica- Sućuraj-Drvenik-čvor Ravča procjenjuje se na vrijednost od 1.795.000,00 kuna.

Drugi zaključak vezan je za realizaciju projekta sustava navodnjavanja polja Bunina. Sustav navodnjavanja Bunina, predstavlja zahvat kojim će se osigurati navodnjavanje 120 hektara poljoprivrednih površina jugozapadno od Grada Vrgorca. Projekt se planira aplicirati za financiranje sredstvima Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj, sukladno Programu ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. i to kroz Mjeru 04. „Ulaganje u fizičku imovinu“, podmjeru 4.3. „Potpore za ulaganja u infrastrukturu povezanu s razvojem, osuvremenjivanjem ili prilagodbom poljoprivrede i šumarstva“, tip operacije 4.3.1. Investicije u osnovnu infrastrukturu javnog navodnjavanja. Procijenjena vrijednost investicije Sustava navodnjavanja Bunina iznosi oko 19 milijuna kuna s PDV-om, a kroz Program ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020., moguće je financirati 85% prihvatljivih troškova investicije, dok se 15% financira iz nacionalnih sredstava. Značaj jučer potpisanih ugovora i zaključaka za Vrgorac, Hvar i ovaj dio Dalmacije komentirao nam je vrgorački gradonačelnik Ante Pranić. – Ne radi se samo o tunelu Ravča jer je tu niz projektnih rješenja kojima bi se povezao otok Hvar s čvorom Ravča i podrazumijevaju cestu Jelsa – Sućuraj, novu trajektnu luku u Sućurju i Drveniku, te čvoru Ravča koji je najveći infrastrukturni projekt na tom području. Ovim zaključkom nadležnost Hrvatskih autocesta je prešla na Hrvatske ceste što se tiče tunela Ravča – Drvenik. Definirana je jedna studija izvodljivosti vrijedna 1,7 milijuna kuna koje HC moraju sada provesti. Zaključkom je također definirano da nadležnom ministarstvu naloži da pronađe model financiranja tako velikih operativnih infrastrukturnih projekata kojima bi se otok Hvar povezao s autocestom na čvoru Ravča – kazao nam je Pranić. Rastući vrgorački turizam Imotska krajina sjajno je startala ovogodišnju turističku sezonu, realizacijom ovog projekta Vrgorac bi jako prosperirao turistički… – Turizam na području Vrgorca rapidno raste. Kada se usporedimo s Imotskom, još smo bliže moru s obzirom na postojeću cestu Vrgorac – Makarska. Stalno dolazi do povećanja broja noćenja. 2016. imali smo 5 tisuća noćenja, lani 8 i pol tisuća. Kapacitet kuća za odmor stalno se povećava. Trenutno radimo projekt obnove kulturne i povijesne baštine u sferi ruralnog turizma. Želimo brendirati Vrgorac kao malo tradicionalno dalmatinsko mjesto sa svojom kulturnom i prirodnom baštinom. Cilj je da nam ljudi dolaze iz većih sredina za vrijem turističke sezone – zaključio je Pranić i izrazio nadu da će nakon jučerašnje sjednice Vlade doći do intenzivnijeg rada na projektima u cilju njihove konačne realizacije.