Povratak Peljeski most posjet kon prem 00
Li Keqiang i Andrej Plenković obišli gradilište Pelješkog mosta

Službeni posjet Hrvatskoj predsjednik Državnog vijeća Narodne Republike Kine Li Keqiang nastavio je danas posjetom gradilištu Pelješkog mosta gdje će zajedno s predsjednikom Vlade Andrejom Plenkovićem obilježiti dovršetak prve faze izgradnje Pelješkoga mosta

Gradilište na strani Pelješca posebno je uređeno za posjet dvojice premijera. Uz poruke dobrodošlice na kineskom i hrvatskom jeziku te motivacijskih poruka, na panoima su izvješeni i svi relevantni podaci o budućem mostu koji će biti dug 2,4 kilometra, visok 55 m i imat će četiri prometne trake. Njegova izgradnja trebala bi biti gotova do sredine 2021. godine

Izgradnja Pelješkoga mosta, trenutno najvećeg infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj, najvidljiviji je simbol suradnje Hrvatske i Kine, a gradi ga kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation.

Kraj prve faze gradnje Pelješkog mosta označit će zabijanje najvećeg od 150 čeličnih pilota. Riječ je o stupu koji će biti ukupan u podmorsko dno, a visok je čak 128 metara.

Dvojica premijera i suradnici krenuli su modernim katamaranom "Jelena" na kojem se održava sastanak. Tema sastanka je napredak gradnje Pelješkog mosta i što on znači za krajnji jug Hrvatske i njegovo povezivanje s ostatkom države.

Dva su premijera sa suradnicima pogledali kraći film o napretku radova na Pelješkom mostu koji je najavio predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Kraći uvodni govor održao je premijer Plenković.

Sama tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC) dobila je projekt putem javnog natječaja i ravnopravnoj konkurenciji. Uvjeren sam da će CRBC ispuniti svoja obećanja. Ovaj most je specifičan ne samo u smislu da je najvažniji i najveći prometni infrastrukturni prometni projekt nego je i od regionalnog značaja, posebno za život lokalnih građana i stabilnosti u regiji, kao i u aspektu odnosa Kine i Europske unije. Uvjeren sam ne samo da će CRBC na vrijeme dovršiti projekt nego da će to biti projekt jedan od najvećeg značaja za poduzeće CRBC. To će biti projekt koji su radili na najvišoj razini i najvećoj kvaliteti, rekao je kineski premijer Li Keqiang nakon prezentacije tijeka gradnje Pelješkog mosta.

Premijer Li Keqiang ispitivao je i predstavnika China Road and Bridge Corporation  o gradnji Pelješkog mosta i zamolio ga da neke stvari, primjerice da kvaliteta bude vrhunska.

Premijer Plenković  rekao je kako se u Hrvatskoj dugo čekalo na realizaciju Pelješkog mosta.

- Zadovoljni smo što ćemo baš biti ona Vlada koja će uz potporu Kine i sredstva koja dolaze iz europskih fondova i vrlo učinkovito djelovanje China Road and Bridge Corporationa (CRBC) taj projekt dovesti do kraja. Najbitnije je projekte dovesti do kraja. Zato Vam zahvaljujemo na doprinosu kojim povezujete Hrvatsku, rekao je Plenković.


-  Zahvaljujem našim domaćinima predstavnicima Hrvatskih cesta kao i CRBC-u, izvođaču najvažnijeg infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj. Ambicija različitih Vlada RH, za razvoj ovog projekta je prisutna već skoro 20-ak godina. Riječ je o projektu koji za Hrvatsku, kada se realizira, gotovo strateško značenje. Simbolički ovaj most osigurat će jedinstvo hrvatskog teritorija. Njegov značaj u prometnom i turističkom smislu za sve hrvatske građane znači nesmetan promet do krajnjeg juga. Projekt s pristupnim cestama vrijedan 520 milijuna eura financira se s 357 milijuna eura iz europskih fondova i na neki način bit će trajni spomenik prvih godina članstva Hrvatske u EU-u. Posebno je važno da je na natječaju imala najbolju ponudu CRBC čime je suradnja između Kine i Hrvatske dobila novi dimenziju i koja je ulog u daljnji razvoj kvalitetnih gospodarskih odnosa koji će potencirati ulaganja u Hrvatsku, povećati robnu razmjenu i intenzivirati našu suradnju o čemu svjedoči vrlo sadržajan posjet premijera Lija Keqianga, rekao je Plenković. 

- Pelješki most u građevinskom smislu predstavlja jedan od najznačajnijih mosta koji se gradi u Europi proteklih desetljeća. Vrijedno je napomenuti da je ukupna težina 80.000 tona čelika i Pelješki most će težiti kao 10 Eiffelovih tornjeva. To govori o kakvom pothvatu se radi i kakve sposobnosti CRBC posjeduje da postavlja ove pilote koji su jedni od najdužih uopće u povijesti izgradnje mostova u svijetu, dodao je.

Premijer Li Keqiang rekao je da mu je iznimno zadovoljstvo obići gradilište Pelješkog mosta.

- Polazeći od grada Dubrovnika vozili smo se automobilom  i brodom gotovo 2 i pol sata. Na putu sam od kolega slušao o gradnji ovog mosta. Smatram da je ovaj most projekt mira i sigurnost. Most će spajati dva dijela teritorija Hrvatske te tako olakšati promet. Također ovaj most je most razvitka i življenja. Pomoći će u velikoj mjeri razvitak gospodarstva, društva u Hrvatskoj, posebice juga Hrvatske. Također će u velikoj mjeri olakšati i poboljšati kvalitetu života lokalnih građana. Most je pilot projekt kako za suradnju "16+1" tako i za suradnju Kine i EU. Kinesko poduzeće dobilo je ovaj projekt na javnom natječaju na kojem su se svi jednako natjecali. CRBC kao izvođač će sigurno završiti ovaj projekt sukladno svim uvjetima i zahtjevima iz ugovora, rekao je Li Keqiang.

- Sad je sve veća kiša vani. To nam šalje poruku graditeljima naše kompanije da most treba izdržati sve vremenske uvjete. Mi kažemo poslije kiše ima duga. Zato most kad se izgradi ne samo da će izdržati sve vremenske uvjete nego će biti jedna duga na Zemlji. Kineski graditelji zajedno s hrvatskim prijateljima mogu ostvariti jedno takvo čudo. Želim hrvatskim građanima što prije da uživaju u neometanom prometu koji će donijeti ovaj most, rekao je kineski premijer.

Nakon govora dvojica premijera zajednički su pritisnuli tipkalo kojim je počeo završetak prve faze gradnje Pelješkog mosta. Tipkalo je pokrenulo zabijanje najdužeg čeličnog pilota dugog čak 128 metara.

Li Keqiang i Andrej Plenković zajednički su otkrili spomen ploču koja će ostati trajna uspomena na gradnju mosta.

.....

Video pogledajte na linku:

https://vijesti.hrt.hr/504023/li-keqiang-i-andrej-plenkovic-na-gradilistu-peljeskog-mosta