Povratak %c4%8cepiku%c4%87e 01
Primorski ipsilon: Širenjem cesta od Dola prema BiH vraća se život u opustjeli kraj, od Slanog do Čepikuća

Izgradnja i rekonstrukcija dionice ceste od Rudina do Čepikuća u Dubrovačkom primorju, duge četiri i pol kilometra, privodi se kraju.

Iz tvrtke Hrvatske ceste (HC), koja je investitor projekta, najavljuju kako će radovi na važnoj prometnici biti gotovi do kraja ovog mjeseca, ako to dopuste vremenske prilike. Nekad su se putem koji je prolazio kroz selo Lisac jedva mimoilazila dva automobila, a sad je to moderna prometnica, uzdignuta na rang državne ceste koja vodi do međunarodnoga graničnog prijelaza Čepikuće – Trebimlja (BiH).

 

 

U završnoj fazi ovog projekta, radi se na izgradnji novoga kružnog raskrižja državne i županijske ceste na Rudinama.

 

 

– Ukupna vrijednost investicije, uključujući izvođenje radova i nadzora, je 17,84 milijuna kuna, bez PDV-a (22,3 milijuna kuna s PDV-om, op.a.) – kaže Tamara Đurijanček, HC-ova glasnogovornica.

 

 

Prema njezinim riječima, u tijeku je izrada projektne dokumentacije za prolaz kroz same Dole, od križanja na Jadranskoj magistrali do Zadužbine Mihanovića, gdje je postojeća cesta identificirana kao usko grlo. Tada će prometnica čitavom trasom, od Dola do graničnog prijelaza Čepikuće, biti dvotračna, u punoj širini.

 

 

Osim veće sigurnosti u prometu, nove ceste će poboljšati kvalitetu života u Dubrovačkom primorju. Primorci se, zapravo, nadaju da će barem djelomično vratiti ljude u ovaj opustjeli kraj, koji se nalazi tako blizu jadranske obale i glavnih prometnih tokova, a opet tako daleko.

 

 

– Koliko mi je poznato, bilo je nekih imovinskopravnih poteškoća na dijelu pokraj Rudina, prema Podimoću, i to je razriješeno pa su radovi nastavljeni. Cijeli taj cestovni rasplet lisačko-čepikućkog područja bit će završen izgradnjom još jedne ceste, od Jadranske magistrale iz pravca Slanoga do Čepikuća, preko Miholja krsta i s obilaznicom Mravince.

 

 

Postojeća prometnica koja prolazi kroz Mravincu je neadekvatna. Budući da se u Čepikućama nalazi međunarodni granični prijelaz, a imajući na umu količinu prometa između Hrvatske i Bosne i Hercegovine, naročito u ljetnim mjesecima kada se stvore gužve, jer brojni vozači korištenjem tog smjera izbjegavaju veće i opterećenije međudržavne prijelaze, ide se na cjelovito prometno rješavanje – najavljuje Nikola Knežić, načelnik općine Dubrovačko primorje.

 

 

Za tu drugu, u punom profilu dvotračnu 11-kilometarsku cestu iz pravca Slanoga do Čepikuća ishođena je lokacijska dozvola, radi se glavni projekt, a nositelj je dubrovačko-neretvanska Županijska uprava za ceste. Knežić očekuje da će izgradnja drugoga kraka "primorskog ipsilona" početi tijekom 2022. godine.

 

 

Preostaje još uređenje puta za Točionik, posljednje selo bez dvotračne ceste u primorskoj općini, tvrdi načelnik.

 

 

– Ta je cesta sad u proširenju i tamponiranju, a kad iznađemo neki novac, ići ćemo u asfaltiranje. Tada će svih 20 naselja u općini, od Imotice do Majkova, imati dvotračnu cestu. Zbog pandemije smo znatno ograničeni sredstvima pa radimo u fazama. Cesta za Točionik je veliki financijski zahvat, ali ne želimo da ostane jedino mjesto koje nema cestu s dva pristojna vozna traka – tvrdi Knežić.

 

U travnju je završena i rekonstrukcije lokalne ceste od Trnovice do Čepikuća, neophodna za planirani županijski centar za gospodarenje otpadom na predjelu Lučino razdolje. Natječaj za projektiranje i izgradnju tog centra, procijenjene vrijednosti 246 milijuna kuna, zaustavljen je prošlog tjedna zbog žalbe. Kako je objavila županijska Agencija za gospodarenje otpadom, izjavljena je žalba u odnosu na sadržaj izmjene dokumentacije o nabavi.

 

....

tekst i fotografije: Silvia Rudinović

izvor: Slobodna Dalmacija