Povratak Tunel sveti ilija
Tunel Sveti Ilija u nadležnost društva Hrvatske ceste d.o.o.

Vlada RH: Ukinuta naplata cestarine u tunelu Sv. Ilija

Na sjednici Vlade 13. prosinca 2017. usvojena Odluka o prestanku važenja Odluke o uvođenju naplate cestarine za uporabu tunela Sveti Ilija.

Stupanjem na snagu ove Odluke, od 01. siječnja 2018. godine, prestaje važiti ranija Odluka iz 2013. godine.

Ukidanje naplate cestarine izravno će utjecati na svakodnevni život korisnika tunela Sveti Ilija, a ogledat će se između ostalog i u daljnjoj gospodarskoj i demografskoj revitalizaciji područja Imotske krajine, posebno kroz razvoj turizma i otvaranje novih radnih mjesta.

Ujedno, ovom se Odlukom potvrđuje usmjerenost i opredijeljenost Vlade RH ka decentralizaciji i ravnomjernijem razvoju svih krajeva naše domovine.

Dodajmo kako će usvajanjem Odluke upravljanje i održavanje tunela Sveti Ilija biti preneseno iz nadležnosti društva Hrvatske autoceste d.o.o. u nadležnost društva Hrvatske ceste d.o.o.

.....

Tunel Sveti Ilija  je dugačak 4 248 m, ima kolnik od 7,7 m i servisnu cijev sa zapadne strane dugu 4 255,62 m.Tunel se nalazi na trasi državne ceste D532. Prolazi kroz Biokovo između naselja Bast u općini Baška Voda (s južne strane) i Rastovac u općini Zagvozd (sa sjeverne strane).

Nazvan je po istoimenom biokovskom vrhu podno kojeg se nalazi. Radi se o četvrtom po duljini tunelu u Hrvatskoj, ali je po nadsloju od 1336,5 m, odnosno visini stijena od tunelske cijevi do vrha planine, prvi cestovni tunel u Europi u krškom masivu.

Gradnja tunela počela je 25. ožujka 2008. godine sa sjeverne strane. Tunel je probijen 21. siječnja 2010. godine. U probijanju su sudjelovale tvrtke Hidroelektra niskogradnja iz Zagreba, koja je probijala tunel sa sjeverne strane te Konstruktor iz Splita, koji je probijao tunel s južne strane.

Nedaleko od Tunela Sveti Ilija u predjelu Turija postavljena je u doba Napoleonove vladavine 1809. godine spomen-ploča povodom završetka izgradnje ceste koja se protezala od zadarskog zaleđa do Boke Kotorske i bila poveznica istoka i zapada Dalmacije. Dvije stotine godina nakon toga probijen je Tunel Biokovo kao dio suvremenih prometnih veza dalmatinskog zaleđa s priobaljem.

Posebnost ovoga tunela je, dosad, daleko najveći nadsloj od svih tunela u Hrvatskoj (visina od nivelete kolnika do površine terena) koja iznosi 1340 m.

Najveća nadmorska visina terena od 1 635 m otprilike je na polovici tunela gdje je kota nivelete 293 m.

Otvoren je 8. srpnja 2013. godine.