mr. sc. Matija Glad, Erik Karuza
stručni članak
Gospodarski razvoj od prometa zahtijeva da u svim godišnjim dobima bude: siguran, nesmetan, kontinuiran i brz. Ti uvjeti mogu se postići odgovarajućim mjerama, projektiranjem, a posebno građenjem i gospodarenjem (održavanjem) cesta.
Kako zakonski i podzakonski akti, kao i pravilnici, nisu pratili brze promjene, kako organizacijske tako i prometne uvjete, bilo je nužno izraditi i iznaći nove parametre za izradu novih uvjeta zimskog održavanja državnih, županijskih i lokalnih cesta, tako da se pri tome postigne model optimalne organizacije i trošenja financijskih sredstava, vodeći računa o ekonomskoj moći investitora (Hrvatske ceste, Županijske uprave za ceste), kao i opravdanosti ulaganja u više i bolje razine usluga na našim prometnicama.
Novi model donesen 2005. godine, između ostalog, dijeli strukturu troškova na fiksne i varijabilne. Za ovakvim obračunom težili su investitori koji žele fiksne troškove svesti do razine koja jamči kvalitetnu pripremu i spremnost za brzu intervenciju, tj. želi osigurati stvaranje tehnološke strukture za adekvatno čišćenje cesta. S druge strane društva kapitala kroz fiksne troškove žele ostvariti sigurnost određenog dohotka. Definirani prihodi kroz fiksne troškove tijekom pet zimskih mjeseci omogućuju im procjenu profitabilnosti u poslovanju.
>> Sadržaj