Povratak Grand+hotel panorama
8. KONGRES HRVATSKOG DRUŠTVA ZA CESTE - VIA VITA

Novo normalno

Hrvatsko društvo za ceste - Via Vita sa zadovoljstvom najavljuje:  8. KONGRES: „Novo normalno“ Opatija, 21.-23.11.2021.

„ostanimo odgovorni u zdravlju i u prometu“

 

Hrvatsko društvo za ceste - Via Vita redovitom organizacijom kongresa već više desetljeća okuplja stručnjake i zainteresiranu javnost raspravama, okruglim stolovima i predavanjima s temama vezanim uz cestovno povezivanje. Budući da se strateškim dokumentima Vlade Republike Hrvatske i Europske unije sve više naglasak stavlja na multimodalnost, ovakav cehovski pristup prometnim pitanjima više nije dovoljan. Povezivanje razvojnih planova različitih vidova prometa oblikuje sve aktualne i buduće projekte, stoga je naš tradicionalni cestovni forum već dvije godine uspješno proširen pozivom široj stručnoj javnosti koja se bavi prometom. Kongres je potaknut potrebom da se sudionici prometnog sektora okupe na jednom mjestu, rasprave aktualne teme i međusobno razmjene promišljanja o sadašnjem trenutku, operativnim planovima za narednu godinu, kao i o konceptu i strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske.

Iako smo prošle godine u cilju zdravlja i odgovornosti bili primorani otkazati Kongres, sa velikom radosti najavljujemo kako se tradicija održavanja Kongresa nastavlja. I ovogodišnji, osmi po redu Kongres, posvećen je aktualnim temama ugrađenim u izlaganja i panele koje sudionicima donose brojni stručnjaci. Nakon što su protekle godine donijele dugo očekivani porast investicija u infrastrukturu, prošle je godine pandemija uzrokovala globalno smanjenje gospodarskih aktivnosti i razmjenu dobara, što se odrazilo i na pokazatelje prometa. Tadašnje okolnosti u kojima se svijet zatekao odrazile su se i na investicije: prioriteti su se promijenili, logistički problemi usporili su radove, pa se u jednom trenutku činilo da će dio projekata biti značajno usporen ili odgođen za bolja vremena. Međutim, do istog nije došlo budući da prevladao jasan stav kako investiranje u prometnice doprinosi oporavak gospodarstvu.

Na Kongresu će dionici velikih projekata predstaviti ono na čemu rade, s osvrtom i naglaskom na ostvarenja ali i sve teškoće koje prate realizaciju infrastrukturnih zahvata. U domeni planske pripreme fokus je na četverogodišnjem Programu građenja i održavanja javnih cesta, za ciklus od 2021. do 2024. godine. Po prvi putu okrenuti ćemo vozilima i prometu budućnosti, te potaknuti raspravu i sudjelovanje koju ćemo prenijeti i ovih dana vrlo traženu temu izvršenja ugovora o javnoj nabavi i klizne skale. Sudionicima ćemo približiti kako uvođenje COVID potvrda mijenja način vođenja cestarskih tvrtki i provođenja projekata te predstaviti procese upravljanja projektima koje će započeti sa primjenom u skorom periodu.

 

Kako bi Kongres protekao uspješno u smislu očuvanja zdravlja i sigurnosti svih sudionika, isti je organiziran uz pridržavanje epidemioloških mjera i visokih sigurnosnih standarda. Iz navedenog razloga prilikom registracije sudionika pri dolasku na Kongres biti će potrebno pokazati:

  • liječničku potvrdu o preboljenju COVID-19 bolesti, u obliku digitalne COVID-19 potvrde ili
  • negativni rezultat COVID-19 testa, PCR ili antigenski test (ne stariji od 48 sati prije održavanja svečanosti) ili
  • svoju EU digitalnu COVID-19 potvrdu.

Svi sudionici koji ne posjeduju prilikom prijave navedeno neće moći sudjelovati na Kongresu. Potvrde će se skenirati prilikom registracije na registracijom pultu unutar hotela Royal. Svi sudionici morat će nositi svoje akreditacije tijekom boravka u dvorani kao i na svečanoj večeri.

 

Prepoznati koncept prati nas i ove godine, sa rasporedom odvijanja kroz samostalna izlaganja i panel diskusije koje pokrivaju različite aspekte aktualnih tema u sadašnjem trenutku.

Svoja viđenja i prijedloge iznijeti će kreatori prometne i gospodarske politike, istaknuti gospodarstvenici i poduzetnici.

 

I ove godine organizator stavlja naglasak na čvršće povezivanje struke s razvitkom prometne politike u Republici Hrvatskoj.

Kongres je koncipiran kao platforma za otvoreni dijalog svih relevantnih dionika o aktualnom stanju i razvitku strategije sektora koji bitno utječe na gospodarski rast.

 

Po završetku svi sudionici biti će bogatiji za informacije o planovima razvoja prometne politike u novom četverogodišnjem planskom razdoblju ali i široj perspektivi.

Predstavnici i kreatori prometne i gospodarske politike dobiti će realan uvid u sektorsku problematiku, kroz razmjenu konstruktivnih prijedloga tijekom diskusija, samostalnih izlaganja i panela.

 

Ove godine najavljujemo slijedeće teme:

  • Četverogodišnji program građenja i održavanja 2021.-2024.
  • Budućnost i razvoj
  • Prepreke investicijskim projektima
  • Podizanje zrelosti upravljanja projektima
  • COVID -19 / Kako uvođenje COVID potvrda mijenja način vođenja cestarskih tvrtki i provođenja projekata
  • Realizacija, provedba i vođenje projekta Cestovno povezivanje s južnom Dalmacijom
  • Promet u sferi turizma
  • Izvršenje ugovora o javnoj nabavi i klizna skala

 

KOTIZACIJA

Kotizacija iznosi 2.500,00 kn po sudioniku (plus PDV)

Kotizacija uključuje:

  • Pristup svim izlaganjima dvodnevnog Kongresa
  • Materijal savjetovanja
  • Goody Bag
  • Osvježenje u stankama
  • Zakuska uz glazbu
  • Svečana večera uz glazbu

 

SMJEŠTAJ SUDIONIKA

Sudionici moraju sami rezervirati smještaj i podmiriti troškove smještaja. Rezervacija smještaja moguća je isključivo preko web – stranice Hotela  na sljedećoj poveznici:

REZERVACIJA SMJEŠTAJA – VIA VITA 2021- OPATIJA

Pristupni kod: VIA2021

 

 

POZIV SPONZORIMA

Hrvatsko društvo za ceste – VIA VITA djeluje kao savez udruga dragovoljno udruženih županijskih i gradskih strukovnih udruga niskogradnje i njima srodnih udruga koje djeluju u Republici Hrvatskoj. Organizacijom ovog Kongresa, za koji se pokazao velik interes nastojati ćemo pripremiti što kvalitetniji i sveobuhvatniji program te omogućiti što većem broju sudionika dolazak te se nadamo da ćete nam vi pomoći u toj namjeri. Želja nam je da podržite našu namjeru daljnjeg promicanja znanosti i struke i pridružite nam se kao Sponzor ovoga važnoga događaja. Podržite našu inicijativu!

 

Predviđeno je sponzoriranje organizacije savjetovanja i to (HDC se obavezuje da će sponzoru osigurati stavke i aktivnosti sukladno dogovorenom paketu):

  • Glavni sponzor 200.000,00 kn ( sponzorstvo popunjeno )
  • Zlatni sponzor 100.000,00 kn
    • Ekskluzivna mogućnost odabira panela koji se sponzorira od strane zlatnog partnera ( panel se najavljuje shodno istome)
    • Objava logotipa u sklopu najava konferencije
    • Mogućnost postavljanja promotivnih materijala u vrećice s materijalima za sudionike
    • Istaknuta obavijest „sponzorirano od ...“ za vrijeme pauze
    • Mogućnost postave promotivnih materijala na ulaz u dvoranu konferencije
    • Logotip na službenim stranicama konferencije
    • Logotip na obilježjima konferencije
    • Mogućnost sudjelovanja predstavnika na panelu
    • Vlasništvo nad svim audio i video materijalima Kongresa te nad svim fotografijama
  • Srebrni sponzor 35.000,00 kn
    • Odabir od strane organizatora panela koji se sponzorira od strane srebrnog partnera ( panel se najavljuje shodno istome)
    • Objava logotipa u sklopu najava konferencije
    • Mogućnost postavljanja promotivnih materijala u vrećice s materijalima za sudionike
    • Istaknuta obavijest „sponzorirano od ...“ za vrijeme pauze
    • Mogućnost postave promotivnih materijala na ulaz u dvoranu konferencije
    • Logotip na službenim stranicama konferencije
    • Logotip na obilježjima konferencije
  • Brončani sponzor 20.000,00 kn
    • Objava logotipa u sklopu najava konferencije
    • Mogućnost postavljanja promotivnih materijala u vrećice s materijalima za sudionike
    • Istaknuta obavijest „sponzorirano od ...“ za vrijeme pauze
    • Mogućnost postave promotivnih materijala na ulaz u dvoranu konferencije
    • Logotip na službenim stranicama konferencije
    • Logotip na obilježjima konferencije

 

Mogućnost prezentiranja Vaše tvrtke putem promotivnog štanda 15.000,00 kn

Štandovi se nalaze u prostoru predviđenom za osvježenje u stankama panela.

 

DETALJNIJE O IZLAGANJIMA I PANELIMA

Četverogodišnji program građenja i održavanja 2021.-2024.

Panel koji je predviđen kao pojedinačno izlaganje predsjednika Uprava tvrtki u resoru prometa. Sudionicima će biti prezentiran četverogodišnji program rada i projekata tvrtki resora.

Budućnost i razvoj

Ruska poslovica kaže kako dalekovidan čovjek nije onaj koji vidi planinu, već onaj koji vidi iza nje. Na panelu Budućnost i razvoj skupa ćemo s Vama i panelistima baciti pogled na ono što se krije „iza planine“.

Što nam donosi budućnost cestovnog prometa? U kojem će se smjeru razvijati prometni sustav, vozila, cestovna infrastruktura te hoće li se potrebe za mobilnošću povećavati ili ćemo sve više živjeti online?

Raspravljat ćemo o čimbenicima koji utječu na promet te aktualnostima kao što su autonomna vozila, međusobna komunikacija između vozila i cestovne infrastrukture, održivost prometnog sustava te o prilagodbi sudionika u prometu na tehnološke promjene koje oblikuju prometni sustav.

Prepreke investicijskim projektima

Priprema i realizacija investicijskih projekata sadrži procese koji traju više godine. U Republici Hrvatskoj priprema traje dulje no u drugim zemljama a i dulje no što je – prosječno – trajala ranije kod nas. Zastoje uzrokuju različite prepreke, pa su rokovi dovršenja vrlo neizvjesni, osobito u pripremi projekata linijskih infrastrukturnih građevina; cesta i željezničkih pruga.

Priprema i realizacija kapitalnih infrastrukturnih projekata uključuje suradnju investitora s više ministarstava i ostalih tijela državne uprave kao i suradnju s tijelima jedinica lokalne i područne samouprave. Namjera panel diskusije je prepoznati i komentirati pojave koje usporavaju projekte; od pripremne faze do uvođenja izvođača u posao.

Neke od tema svakako će biti:

  • neusklađenost zakonske regulative, odnosno razlike u tumačenju i provedbi zakonskih odredbi
  • problemi u provedbi javne nabave
  • problem zbrinjavanja građevnog otpada i mineralnih sirovina
  • nedovoljni kapaciteti područnih ureda državne uprave (izvlaštenja)
  • nedovoljni kapaciteti lokalne i područne samouprave
  • nesređenost katastra i zemljišnih knjiga

Dosadašnja praksa je pokazala da je za pripremu i ishođenje svih rješenja i dozvola za jedan infrastrukturni linijski projekt potrebno 6 – 10 godina od idejnog rješenja i studije o utjecaju na okoliš do glavnog projekta i građevinske dozvole. Može li se ovo razdoblje značajno skratiti uz poštovanje važeće regulative i bez ugrožavanja kvalitete pripremnih radnji?

Podizanje zrelosti upravljanja projektima

Republika Hrvatska ponosi se svojim infrastrukturnim projektima, osobito onim najvećim. Već cijelo desetljeće ulažu se veliki napori u podizanju kvalitete upravljanja projektima. Tvrtke resora uvode moderne IT alate od Primavere, SAP-a, Centrix-a, do prve implementacije BIM-a u niskogradnji. Paralelno se vode dinamički i financijski planovi stotina projekata za koje svakog mjeseca u sustav ulaze situacije i e-računi. No, u uvjetima ekonomije pogođene pandemijskom krizom i dugoročno upitnim izvorima financiranja svi zajedno možemo i moramo bolje. O načinu podizanja zrelosti upravljanja projektima razgovarat će se na ovom panelu. Svoje će stavove i razmišljanja u otvorenoj i polemičnoj panel diskusiji iznijeti eminentni stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom.

COVID -19 / Kako uvođenje COVID potvrda mijenja način vođenja cestarskih tvrtki i provođenja projekata

Uredba o EU digitalnoj COVID potvrdi počela se primjenjivati od 1. srpnja 2021. u svim zemljama članicama Unije. Iako nije putna isprava, osnovna namjena EU digitalne COVID potvrde je olakšati slobodno kretanje unutar EU-a tijekom pandemije izuzećem osoba s ovom potvrdom od mjera suzbijanja epidemije poput karantene ili testiranja na prisutnost SARS-CoV-2 virusa prije ulaska u stranu državu. Osim toga, neke su Europske države odlučile regulirati upotrebu digitalnih COVID potvrda kao sredstva ponovnog „otvaranja društva“ (npr. ulaska u restorane, klubove, stadione, koncertne dvorane itd.) te uvjeta za povratak zaposlenika na radna mjesta.

Prije svega, EU digitalna COVID potvrda je administrativna (a ne medicinska) isprava koja se izdaje osobama cijepljenim prvom ili s obje doze cjepiva protiv bolesti COVID-19, osobama koje posjeduju negativni PCR ili brzi antigenski test na bolest COVID-19, ili koje posjeduju dokaz o nedavnom preboljenju bolesti COVID-19 na temelju pozitivnog serološkog testa. Potvrda se trenutno izdaje i ovjerava za građane EU-a i osobe s boravištem u EU-u te na prostoru država članica Europskog gospodarskog prostora i Švicarske, međutim što je s osobama koje dolaze iz ostalih tzv. trećih zemalja? Kako je uređeno njihovo boravište u Hrvatskoj i na koji način se poslodavci mogu osigurati prilikom zapošljavanja stranih državljana na cestarskim projektima planiranim za nadolazeću godinu?

Nadležna tijela za zaštitu osobnih podataka Europske Unije smatraju da, ukoliko države članice počnu upotrebljavati digitalnu COVID potvrdu na temelju nacionalnih zakona za bilo koju daljnju upotrebu različitu od predviđene svrhe olakšavanja slobodnog kretanja unutar država članica EU, to može dovesti do neželjenih posljedica i rizika po temeljna prava građana EU-a. Svaka takva daljnja upotreba digitalne COVID potvrde i s njom povezanog okvira u skladu s nacionalnom pravnom osnovom, ne bi smjela pravno ili činjenično dovesti do diskriminacije na temelju cijepljenja ili oporavka od COVID-19 bolesti te mora poštivati članke 7. i 8. Povelje i mora biti u skladu s GDPR-om, uključujući članak 6. stavak 4. GDPR-a. Koje su mogućnosti dostupne poslodavcima za vraćanje radnika na radna mjesta korištenjem digitalnih COVID potvrda kao mjere zaštite na radu?

Realizacija, provedba i vođenje projekta Cestovno povezivanje s južnom Dalmacijom

Vođenje najvećeg infrastrukturnog projekta prezentirat će se iz prve ruke. Sudionici Kongresa bit će upoznati sa tehnologijom izvođenja radova i izazovima projekta.

Promet u sferi turizma

Nakon uspostave neovisnosti Republike Hrvatske u smislu razvoja cestovne infrastrukture prvenstveno se radilo na unapređenju poveznice sjevera i juga države. Izgradnjom mreže autocesta stvorena je veza visoke služnosti i značajnog kapaciteta, koja uspješno podržava rast turizma i ostalih gospodarskih grana Istre, Primorja i Dalmacije. Dobre cestovne veze s europskim izvorištima turističkog prometa jedan su od pokretača rasta turizma u Hrvatskoj, međutim, na cestovnoj mreži nižeg reda u krajevima uz more zastoji su sve češći. Problem spojnih cesta, kao i problem međumjesnog uzdužnog povezivanja najizraženiji je na području Splitske aglomeracije. Neka infrastrukturna rješenja na području od Trogira do Omiša koji se grade i projektiraju u specifičnim okolnostima skučenih prostornih mogućnosti, primjer su promišljanja o održivoj budućnosti cestovnog prometa u funkciji razvoja turizma.

Izvršenje ugovora o javnoj nabavi i klizna skala

Panelom je predviđena rasprava o aktualnom stanju pripreme i provede postupaka javne nabave s posebnim naglaskom na utjecaj ovih postupaka na provedbu i dovršetak kapitalnih projekata. U okviru panela sudionici će se osvrnuti na ključne probleme s kojima se susreću te dati prijedloge za poboljšanja.

Najveći naglasak bit će stavljen na izvršenje ugovora o javnoj nabavi, izmjene ugovora o javnoj nabavi, kao na kliznu skalu koja predstavlja neizostavnu stavku ugovora te sve više dobiva na značaju zbog povećanja cijena na tržištu. Svi ovi segmenti postupka javne nabave bit će stavljeni u kontekst EU financiranih projekata zbog važnosti navedenog izvora financiranja za provedbu kapitalnih projekata, kao i velike iznose alokacija koje su Hrvatskoj na raspolaganju do 2030. godine.

Neke od tema koje će biti obuhvaćene panel raspravom jesu:

  • planiranje postupaka javne nabave u EU financiranim projektima
  • utjecaj trajanja provedbe postupaka javne nabave na EU financirane projekte
  • mogućnost izmjene ugovora o javnoj nabavi (s posebnim osvrtom na sekundarne EU nabave)
  • utjecaj povećanja cijena na tržištu na sadržaj i izmjene ugovora o javnoj nabavi te mogućnost ugovaranja klizne skale s posebnim osvrtom na EU financirane projekte
  • kako izbjeći pogreške
  • preporuke za unaprjeđenje pravnog okvira i prak

 

RASPORED

Termin održavanja Kongresa je od nedjelje, 21.11. do utorka, 23. 11. 2021. godine u Opatiji, u hotelu Royal

„ostanimo odgovorni u zdravlju i u prometu“

 

Nedjelja, 21.11.2021.

Prijava sudionika od 17-20 h (prijavni pult na ulazu u hotel Royal)

21:00 zakuska i piće dobrodošlice

Slobodno vrijeme

 

Ponedjeljak, 22.11.2021. ( prijave moguće na prijavnom pultu hotela Royal od 08 -09 h)

09:00-09:30 Svečanost otvaranja Kongresa, pozdravni govori

09:30-11:00 Izlaganje: Četverogodišnji program građenja i održavanja 2021.-2024.

11:00-11:30 Stanka za kavu

11:30-13:00 Budućnost i razvoj

13:00-15:00 Slobodno vrijeme

15:00-16:15 Panel: Prepreke investicijskim projektima

16:15-16:30 Stanka

16:30-18:00 Panel: Podizanje zrelosti upravljanja projektima

20:30-21:00 Prezentacija monografije Hrvatskog društva za ceste i izložba fotografija – biblioteka hotela Royal

21:00 svečana večera i dodjela prigodnih nagrada u dvorani Royal

 

Utorak, 23.11.2021.

09:00-10:00 Izlaganje: COVID -19 / Kako uvođenje COVID potvrda mijenja način vođenja cestarskih tvrtki i provođenja projekata

10:00-10:10 Stanka

10:10-11:15 Izlaganje i diskusija: Realizacija, provedba i vođenje projekta Cestovno povezivanje s južnom Dalmacijom

11:15-11:30 Stanka

11:30-11:50 Izlaganje i diskusija: Promet u sferi turizma

12:00-13:30 Panel: Izvršenje ugovora o javnoj nabavi i klizna skala

13:30-14:00 Zaključci i zatvaranje Kongresa