Povratak Oleg butkovic jn
BUTKOVIĆ: Mijenjati Zakon o janoj nabavi kako bi onemogućili zlouporabe

Odzvonilo manipulacijama u javnoj nabavi . Cijena žalbe na velike projekte bit će 100 tisuća kuna.

Ministar prometa i infrastrukture Oleg Butković pozorio je da sadašnji Zakon nije odgovorio na najbitnije – da se veliki infrastrukturni projekti realiziraju što prije.

 

Ministarstvo gospodarstva za mjesec-dva izaći će s prijedlogom izmjena Zakona o javnoj nabavi – poručio je jučer ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na kongresu Hrvatskog društva za ceste Via Vita. Butković je kazao da je sadašnji zakon usklađen s direktivama EU, no da se ipak mora mijenjati jer sad, primjerice, žalbu na natječajnu dokumentaciju može uložiti bilo tko. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture stoga je od tvrtki iz svog resora koje provode postupke javne nabave prikupilo prijedloge za izmjene. Ministar Butković je napomenuo da će zakon sačuvati svoj primarni dio koji se odnosi na transparentnost i poštenost postupaka javne nabave.

 

Problem i Zakon o građenju

 

Ali cijena te žalbe ne bi trebala biti samo 5000 kuna nego možda 100.000 kuna. Cilj je da se rokovi skrate jer moramo učiniti sve da ubrzamo provedbu projekata – istaknuo je Butković koji je sudjelovao na panel-raspravi Aktualnost prometne infrastrukture.

 

Dodao je da su izmjene Zakona o javnoj nabavi u ingerenciji Ministarstva gospodarstva i da sadašnji zakon nije odgovorio na najbitnije – da se veliki infrastrukturni projekti realiziraju što prije. Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić kazao je da su prema sadašnjem zakonu naručitelji dovedeni u nezavidan položaj jer je sav teret javne nabave prebačen na njih.

 

Tako je naveo primjer pribavljanja potvrda o nekažnjavanju pa neka multinacionalna kompanija mora dostaviti 150 takvih potvrda, i to iz različitih zemalja od kojih neke uopće ne izdaju te potvrde.

 

Škorić je upozorio i da je graditeljima linijske infrastrukture veliki problem i Zakon o građenju koji uopće ne tretira takvu infrastrukturu kod izdavanja građevinskih dozvola i rješavanja imovinskopravnih odnosa. Tako, primjerice, objasnio je, kod gradnje 20 kilometara ceste mora se utvrditi međa sa svim susjedima kad se rješavaju imovinskopravni odnosi.

 

Zaduženje kod banaka

 

Na panelu je za sljedeću godinu najavljen i početak probijanja druge cijevi tunela Učka. Na Istarskom ipsilonu u tijeku su radovi na proširenju zadnje dionice u pun profil autoceste (2B1 faza), a Dario Silić, generalni direktor Bina Istre, kazao je da 2B2 faza, osim druge cijevi tunela, uključuje i 1,9 kilometara autoceste do tunela s istarske strane te 10,6 kilometara s kvarnerske strane.

 

Za tu investiciju, ali i refinanciranje postojećih dugova na natječaj su pozvali 10-ak banaka iz RH i inozemstva, a ukupno traže milijardu eura. Silić je napomenuo da će to zaduženje biti bez državnog jamstva s dospijećem od 17 godina, a kamatu će smanjiti za minimalno jedan posto. Silić je najavio da bi se time mogla smanjiti i subvencija države za polovicu, a za nekoliko godina produljila bi se koncesija na Istarskom ipsilonu.

 

Okvirna cijena 2B2 faze je 1,5 milijardi kuna. Na panelu je rečeno i da je Glavni ured za tržišno natjecanje EK dao pozitivno svjetlo za taj projekt.

 

Butković je pak osim s Bina Istrom najavio i izmjene koncesijskog ugovora i s Autocestom Zagreb – Macelj.

 

....

 

izvor: Večernji list, https://www.vecernji.hr/

autor: Josip Bohutinski