Povratak Pru%c5%beni+prijelazi obnova
CESTOVNA INFRASTRUKTURA: Kreće modernizacija 95 pružnih prijelaza

Riječ je o projektu kojim će se čak 94 željezničko-cestovna i jedan pješački prijelaz diljem Hrvatske osigurati i modernizirati kako bi se povećala sigurnost na željezničko-cestovnim prijelazima

Između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, HŽ Infrastrukture i Središnje agencije za financiranje i ugovaranje potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za osiguranje i modernizaciju željezničko-cestovnih i pješačkog prijelaza.

 

Riječ je o projektu kojim će se čak 94 željezničko-cestovna i jedan pješački prijelaz diljem Hrvatske osigurati i modernizirati kako bi se povećala sigurnost na željezničko-cestovnim prijelazima te posljedično utjecati na smanjenje broja potencijalnih prometnih nesreća.

Željezničko-cestovni prijelazi koji su dio ovog projekta prepoznati su kao mjesta sa visokom razinom mješovitog prometa, a najveći dio, uz ostale županije nalazi se u Bjelovarsko-bilogorskoj, Požeško-slavonskoj, Osječko-baranjskoj, Virovitičko-podravskoj i Varaždinskoj županiji.

 

Ukupna vrijednost ovog projekta iznosi 208,7 milijuna kuna, dok će se iz EU fondova financirati 85% prihvatljivih troškova projekta, odnosno 142,6 milijuna kuna, a ostatak će se osigurati iz državnog proračuna.

 

Ovim značajnim sredstvima izvest će se radovi koji će osigurati visoke sigurnosne uvjete koji će smanjiti opasnosti na sjecištima željezničkih pruga i cesta te će posljedično utjecati na smanjenje broja prometnih nezgoda i broja ljudskih žrtava, što je u konačnici i glavni cilj ovog projekta.

 

Aktivnosti na projektu podrazumijevaju radove i opremanje svih prijelaza automatskim elektroničkim signalno – sigurnosnim uređajima koji za sigurno odvijanje prometa koriste svjetlosne signale u LED tehnologiji i jakozvučna zvona, dok će se na 79 željezničko-cestovnih prijelaza, uz navedene uređaje, ugraditi polubranici. U okviru projekta provest će se osiguranje i opremanje prethodno projektiranih željezničko-cestovnih i pješačkog prijelaza na prugama za međunarodni, regionalni i lokalni promet. Važno je spomenuti i kako su glavni projekti osiguranja i modernizacije svih prijelaza projektirani s uvažavanjem interoperabilnih standarda, a ugrađena oprema će zadovoljavati sve propisane sigurnosne i tehničke zahtjeve uz dodatno poštivanje sigurnosnih elemenata u skladu sa EU direktivama.

 

Napomenimo i kako je ovo dosad 68. projekt u prometnom sektoru koji je ugovoren kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija čime je ukupna vrijednost svih projekata ugovorenih kroz ovaj program dosegla iznos od 18 milijardi kuna od čega veći dio, odnosno 12 milijardi kuna, dolazi iz EU fondova.