Počela rekonstrukcija ceste od Porozine do Dragozetića, a o kraja godine rješavamo dionicu Osor – Nerezine, pa će uskoro Cres i Lošinj u cijelosti imati obnovljene sve državne ceste – rekao je ministar Oleg Butković
Uvođenjem u posao omišaljske tvrtke GPP Mikić službeno su počeli radovi na projektu rekonstrukcije glavne cresko-lošinjske prometnice, državne ceste D100, točnije njezine dionice od trajektnog pristaništa Porozina do sela Dragozetići.
Na proširenju koje stvara skretanje s otočne magistrale prema selu Filozići okupili su se predstavnici Hrvatskih cesta kao investitora, tvrtke izvođača radova te Rijekaprojekta koji će provoditi nadzor, a pridružili su im se i predstavnici vlasti, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, kao i gradonačelnici Cresa i Malog Lošinja, Marin Gregorović i Ana Kučić.
Ministar Butković tom je prilikom istaknuo da se ovdje radi o državnoj cesti u jako lošem stanju kojom godišnje prođe više od 230.000 vozila i pola milijuna putnika pa je bio veliki izazov njome putovati.
Cestovni projekti
– Hrvatske ceste su u suradnji s Gradom Cresom radile na rješavanju imovinsko-pravnih poslova i izradi projektne dokumentacije te danas svjedočimo otvaranju radova na prvoj dionici od Porozine do Dragozetića.
Sljedeće godine raspisat će se natječaj za preostale dionice na D100, a tome treba dodati tri i pol kilometra rekonstrukcije ceste D101 od pristaništa Merag.
Do kraja godine rješavamo dionicu Osor – Nerezine, pa mogu reći da će uskoro otoci Cres i Lošinj u cijelosti imati obnovljene sve državne ceste – rekao je ministar Butković i dodao da se projektira novo čvorište u Šmriki, čime će se rasteretiti promet prema Krku, dovršava zaobilaznica Novog Vinodolskog te grade drugi važni cestovni projekti u Primorsko-goranskoj županiji.
Detalje o radovima na dionici koja će se rekonstruirati u idućih 15 mjeseci iznio je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
– Radovi na ovoj dionici dugoj 6,1 kilometar vrijedni su 28 milijuna kuna, a njima će se poboljšati geometrija ceste i ona proširiti na 6,60 metara, dakle širinu koja zadovoljava standarde državne ceste.
Preostale su nam još dvije dionice, jedna od Dragozetića do odvojka za Beli, a druga kod Predošćice.
Plan nam je do 2024. godine dovršiti sve preostale dionice na državnoj cesti D100 od Porozine do Vodica, a svi ti radovi su ukupno vrijedni oko 100 milijuna kuna – rekao je prvi čovjek Hrvatskih cesta i naglasio da će dovršenjem ceste na Cresu pristanište Porozina postati pristupačnije mnogim putnicima, čime će se rasteretiti prometnice na Krku.
Razvoj sjevera otoka
Uz rekonstrukciju prometnice, paralelno će se graditi vodovodna, elektroenergetska i telekomunikacijska mreža, što sufinanciraju domaća komunalna tvrtka Vodoopskrba i odvodnja te Hrvatska elektroprivreda.
Time će se stvoriti preduvjeti za razvoj sjevernog dijela otoka, o čemu je posebno govorio gradonačelnik Gregorović.
– Željno iščekujemo obnovu ove ceste već dugi niz godina. Nije to samo cesta koja povezuje Cres i Lošinj, niti samo cesta važna zbog turizma, već je to žila kucavica za sjever otoka.
Nadam se da je ovo početak revitalizacije Tramuntane jer je bez infrastrukture teško planirati bilo kakav povratak mladih ljudi u ruralne dijelove otoka – rekao je gradonačelnik Cresa Gregorović.
Prema najavi iz tvrtke GPP Mikić, radovi na cesti počinju u srijedu. Iako će se promet odvijati cijelo vrijeme, u planu je do sljedeće sezone dovršiti sve zemljane radove kako bi prve goste dočekala prometnica punog profila.
........
izvor: Novi list, Rijeka, https://www.novilist.hr
autor: Walter Salković