Povratak Peljeski most
Europska unija financira Pelješki most 357 milijuna eura

Hrvatska će za gradnju Pelješkog mosta iz proračuna Europske unije dobiti 357 milijuna eura! Tu dugo očekivanu vijest jučer je na sjednici Vlade obznanio premijer Andrej Plenković.

Da će Europska komisija prihvatiti hrvatsku aplikaciju za sufinanciranje projekta povezivanja krajnjeg juga s ostatkom Hrvatske, bilo je jasno još u ožujku nakon što je Neovisna kontrola kvalitete dala pozitivno mišljenje za taj projekt i ocijenila ga prihvatljivim za sufinanciranje u maksimalnom mogućem iznosu od 85 posto. Slijedila je samo formalna odluka EK o tome, a ona će biti službeno obznanjena 7. lipnja.

Ukupna je vrijednost projekta cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom 420 milijuna eura, a dio troškova koji se neće pokriti iz fondova EU bit će financiran iz državnog proračuna. Odlukom o sufinanciranju gradnje Pelješkog mosta iz fondova EU Hrvatska je dobila dosad najveći iznos za neki svoj projekt od Unije.

Time se ostvaruju i zacrtani planovi resornog ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića kojem je Pelješki most najbitniji projekt ili majka svih projekata. Znatnu ulogu u pripremi uspješne aplikacije za Pelješki most imale su, treba naglasiti, i Hrvatske ceste, kao investitor radova. Sufinanciranje iz fondova EU tako je konačno osigurano, a sad slijedi izbor izvođača radova. Trenutačno je u tijeku drugi krug natječaja za gradnju Pelješkog mosta i pristupnih cesta. U prvom krugu natječaja stiglo je 12 prijava, kompanija i konzorcija iz cijelog svijeta.

Osam njih koji su zadovoljili pravne, tehničke i financijske kriterije pozvani su u drugi krug koji će biti okončan 17. srpnja. Stoga bi se na jesen mogao konačno izabrati izvođač radova.

Kad bi radovi mogli početi, ovisi o tome hoće li biti žalbi Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. U najgorem slučaju, radovi bi mogli ipak početi do kraja ove godine. Krajnji jug tako bi s ostatkom Hrvatske napokon mogao biti spojen 2021. godine. Projekt se, inače, sastoji od tri faze – Pelješkog mosta, dužine 2,4 kilometra, pristupne ceste na Pelješcu od 12 kilometara i obilaznice Stona od 18 kilometara.

izvor: Večernji list