I dok se radovi na najvažnijem hrvatskom mostu – Pelješkom mostu polako privode kraju, Hrvatske ceste kreću u glavni pregled čak 109 mostova na državnim cestama
Na hrvatskoj mreži državnih cesta više je od 1000 mostova s jednim ili više raspona jednakim ili većim od pet metara. Hrvatske ceste su, sukladno važećoj zakonskoj regulativi, uspostavile od 1995. sustav praćenja stanja cesta i cestovnih građevina, piše Večernji list.
Procijenjena vrijednost radova glavnog pregleda 109 mostova iznosi 2,5 milijuna kuna bez PDV-a, a u pripremljenoj natječajnoj dokumentaciji se navodi da je gospodarenje mostovima specifična djelatnost gospodarenja građevinama te da je za planiranje aktivnosti održavanja potrebno poznavati stanje građevine, odnosno razinu do koje je oštećena, potom predvidjeti tijek daljnjeg dotrajavanja i dati prijedloge za održavanje.
Pri tome, navodi se, većina odluka vezanih uz održavanje mostova donosi se temeljem procjena zasnovanih na vizualnim pregledima koje obavlja posebno tehnički obučeno specijalističko osoblje koje pregledava sve dijelove mostova i provodi potrebna specijalistička mjerenja i ispitivanja. A u tu svrhu se koriste i specijalna vozila i oprema za preglede.
Kako bi se osigurala ujednačenost i objektivnost, pregledi se provode standardiziranim postupkom, pod nazivom HRMOS, na temelju sustava Danske direkcije za ceste. Inače, godišnji pregledi mostova obavljaju se najmanje jedanput u dvije godine, dok se glavni pregledi mostova s jednim ili više raspona jednakog ili većeg od pet metara, obavljaju najmanje jednom u pet godina.
Sukladno Tehničkim propisima za građevinske konstrukcije glavni pregledi mostova kojima je svrha utvrđivanje stanja konstrukcije i materijala, obavezno moraju obuhvatiti kontrolu temelja što znači pregled stanja dostupnih dijelova temelja, a za temelje u vodi i podvodni pregled, a mora se provesti i posredna kontrola putem provjere ispravnosti geometrije ostalih dijelova građevine, donosi Večernji list.