Brodovima iz Kine uskoro stižu prvi dijelovi kolnika Pelješkog mosta.
Sa svim svojim fazama od danas u punom pogonu nalazi se infrastrukturni projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom", u čijim okvirima se nalazi izgradnja Pelješkog mosta s pristupnim cestama, kao i izgradnja obilaznice Stona.
To su objavile Hrvatske ceste u sklopu dvije informacije, najprije da je u posao izgradnje stonske obilaznice uveden i izvođač Avax S.A., tvrtka iz Grčke, te da se potkraj siječnja ili početkom veljače 2020. očekuju se i prvi dijelovi kolnika Pelješkog mosta, koji će se brodovima dovoziti iz Kine.
"Oko 400 segmenata čelične rasponske konstrukcije biti će dugi šest, odnosno 12 metara, ovisno je li raspon na stupu sa zategom ili bez njega, dok će ukupna dužina cijele rasponske konstrukcije biti 2404 metara", iznose iz Hrvatskih cesta.
Na gradilištu je u ovom trenutku 410 kineskih i 60 hrvatskih radnika te 21 plovilo te je, tvrde, dinamika radova u skladu sa planom. Usto, nakon uvođenja u posao zajednice ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o. sredinom studenog, te kako navode od danas i grčke tvrtke Avax S.A. kreće izgradnja, po njima, jedne od najzahtjevnijih dionica u povijesti Hrvatskih cesta.
"Za početak izgradnje posljednje dvije faze projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" danas je u posao uveden Avax S.A. koji će graditi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli, ukupne duljine 18 km i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a). Prva poddionica Sparagovići/Zaradeže – Prapratno sadržavat će jedan vijadukt, dok će se druga poddionica Prapratno – Doli sastojati od dva tunela i mosta. Materijal i strojevi dovezeni su na gradilište i spremni su za početak proizvodnje, a ugovorni dovršetak ove dionice je 28 mjeseci", navode iz Hrvatskih cesta.
Zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o. uvedena je u posao izgradnje dionice Sparagovići/Zaradeže u vrijednosti 478,3 milijuna kuna bez PDV-a. Rok za dovršetak dionice za Strabagovu zajednicu iznosi 33 mjeseca, a za grčkog izvođača 28 mjeseci, dok je ukupno riječ o nekoliko mostova, vijadukata i tunela, zbog čega se izgradnja cijele dionice ocjenjuje građevinski zahtjevnim poslom. Ukupna duljina trase cijelog projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor.