Povratak Bjelovar
Ministar Butković: Slijedeće godine kreće izgradnja brze ceste od Farkaševca prema Bjelovaru

Ono što je u planu rada Hrvatskih cesta za ovu godinu je i izgradnja istočne bjelovarske obilaznice.

Kod mosta u Velikom Korenovu, u utorak 16. svibnja održana je konferencija na temu izgradnje brze ceste na relaciji Bjelovar – Vrbovec. Glavnu riječ imao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, kojem su se pridružili kandidat za župana Bjelovarsko-bilogorske županije koalicije HDZ-a, HSS-a i HSLS-a Miro Totgergeli, kandidati za zamjenike župana koalicije HDZ-a, HSS-a i HSLS-a Ivan Beljan i Slavko Došen te kandidat za gradonačelnika Bjelovara HDZ-a Ante Topalović i Višnja Biljan, kandidatkinja za zamjenicu gradonačelnika grada Bjelovara.

–  Jedna od najznačajnijih tema svakako je izgradnja ceste prema Bjelovaru. Cesta do Farkaševca biti će završena ove godine, od strane Hrvatskih autocesta, međutim bitan je taj spoj od Farkaševca prema Bjelovaru. Odlukom Vlade RH taj je segment iz nadležnosti Hrvatskih autocesta prešao u Hrvatske ceste. Raspisan je natječaj za projektiranje, a ja sam uvjetovao maksimalno skraćivanje roka projektiranja, kako bi u 2018. godini krenuli radovi, čime bi se Bjelovar kompletno spojio za Zagrebom. Problema je po ovom pitanju bilo i to stanovnici dobro znaju. Vlada Zorana Milanovića jednostavno je od tog projekta odustala, pojasnio je ministar Butković.

Ono što je u planu rada Hrvatskih cesta za ovu godinu je i izgradnja istočne bjelovarske obilaznice. Ministar se u Bjelovaru upoznao i sa stanjem Županijske uprave za ceste, koje je trenutno dosta loše.

Ima i drugih ŽUC-eva u Hrvatskoj koje su u sličnoj situaciji, primjerice u Požegi. Nakon lokalnih izbora Vlada mora vidjeti što će napraviti kako bi se ŽUC-evi ojačali, posebno oni koji imaju vrlo male prihode, a puno cesta u ingerenciji, rekao je Butković te podsjetio kako je natječaj za izgradnju ceste do Farkaševca bio poništen iz proceduralnih razloga. No, cesta će uskoro sa svim svojim tehničkim karakteristikama odgovarati brzoj cesti.

 –  Vlada je prošli tjedan usvojila Plan građenja i održavanja svih cesta, od autocesta, županijskih do državnih. Predviđena su ukupna ulaganja oko 17 milijardi kuna. Često sam na terenu i vidljivo je kako postoji potreba za brojnim obilaznicama i drugim prometnim rješenjima. Postojat će mogućnost da se primjerice iz Fonda za željeznice iz kojeg se sva sredstva neće potrošiti u ovom programskom razdoblju, novci iskoriste za realizaciju nekih gotovih cestovnih projekata, rekao je ministar.

Josip Škorić, direktor Hrvatskih cesta objasnio je zašto je posljednji natječaj za dovršetak ceste na relaciji Farkaševac – Bjelovar bio poništen.

– Kada su ponuditelji skidali dokumentaciju došlo je do određenih grešaka, pa su dobivene neusporedive ponude. Greška je zapravo Hrvatskih cesta, stoga je natječaj morao biti poništen. Novi natječaj je u tijeku, a 13. lipnja ćemo imati otvaranje ponuda. Rokovi izrade projektne dokumentacije će biti maksimalno skraćeni. Ovaj je pravac svrstan u prvu skupinu prioriteta, rekao je Škorić.

S činjenicom da Bjelovarčani zaista dugo čekaju na povezivanje sa Zagrebom putem brze ceste, složio se i Miro Totgergeli koji obećava lobiranje za što skoriji početak izgradnje. Smatra kako je moguće s radovima početi slijedeće godine, odnosno povezati Bjelovar sa Zagrebom. Prvo je u planu izgradnja jednog kolnika, od Farkaševca do Bjelovara, a ubrzo zatim i drugog. Važno je da Bjelovar sa Zagrebom bude povezan vožnjom od nekih pola sata, dok je prometna povezanost za Grad Bjelovar značajna zbog industrijske zone, posebno ove u Korenovu.

................

izvor: Bjelovar info https://bjelovar.info

 

620
Cesta hdz