Hrvatske ceste su za nadzor nad izgradnjom mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama odabrale zajednicu ponuditelja u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering, koje su za to dale ponudu u iznosu od 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a).
Hrvatske ceste su u elektroničkom oglasniku javne nabave objavila odluku o odabiru.
Na natječaj za posao nadzora pristigle su tri ponude i, uz zajednicu ponuditelja na čelu s Institutom IGH, ponude su poslali i tvrtka Lipov Gaj, koja je dala ponudu vrijednu 55,66 milijuna kuna, te zajednica ponuditelja njemačkog Krebs+Kiefera i splitskog Geoprojekta, koja je ponudila 52 milijuna kuna (sve su cijene bez PDV-a).
Prema odluci o odabiru, ponuda zajednice ponuditelja na čelu s Institutom IGH valjana te je prema kriteriju za odabir ocijenjena kao ekonomski najpovoljnija.
Ponuda, pak, tvrtke Lipov Gaj je odbijena kao nepravilna jer ta tvrtka nije dostavila jamstvo za ozbiljnost ponude, dok zajednice ponuditelja Krebs+Kiefer i Geoprojekt nije dokazala da posjeduje tehničku i stručnu sposobnost kako je traženo dokumentacijom o nabavi te je ta ponuda neprihvatljiva i odbijena.
Na odluku o odabiru mogu se podnijeti žalbe Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave.
Inače, Pelješki most gradit će kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation, koji je ponudio cijenu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) te rok dovršetka radova od 36 mjeseci.
Taj projekt proglašen je od iznimnog strateškog značaja za zemlju, njegova je ukupna vrijednost 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017.
Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometna traka.
Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone.