Povratak Strrabag krnjak
OBILAZNICA OMIŠA: Završena je prva faza probijanja tunela Komorjak sjever

Zbog zahtjevne terenske konfiguracije ova prometnica spada u građevinske pothvate kakvi do sada još nisu rađeni u Hrvatskoj

U kanjonu rijeke Cetine sa splitske strane uspješno je odrađena prva faza probijanja novog tunela Komorjak sjever koji će po završetku biti ukupne dužine 600 metara. Predmetni zahvat izgradnje državne ceste od DC8 u čvoru Omiš istok preko kanjona rijeke Cetine do spoja na DC70 dio je velikoga projekta nove obilaznice od Splita do Omiša - Nove multimodalne platforme splitske aglomeracije i predstavlja složen pothvat u svakom smislu: prometno-projektnom, oblikovnom i građevinsko-konstruktivnom. Izvođač je tvrtka Strabag, vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a), dok je ugovorni završetak svih radova predviđen za tri godine, odnosno u rujnu 2022. godine.

 

Tunel Komorjak sjever bit će namijenjen odvijanju dvotračnog prometa, širine kolnika 7,1 metar i visine 6,85 metara mjerene u tjemenu tunela, a puni proboj očekuje se u travnju 2021. godine. Radi se prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM) koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, baš kao i kod nedavno probijenog tunela Debeli brijeg kojeg isti izvođač radi u sklopu izgradnje Pelješkog mosta. Nakon završetka radova na tunelu, započet će radovi na izgradnji mosta Cetina kojim će se premostiti kanjon i spojiti tunel Komorjak s postojećim tunelom Omiš, a upravo je to jedna od specifičnosti projekta jer će most počinjati i završavati u tunelima.

 

- Zadovoljni smo dosadašnjom dinamikom izvođenja radova, a projekt će u konačnici donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenje gužvi nastalih za vrijeme ljeta i turističke sezone. Ovim ćemo napokon zatvoriti davnu priču o tunelu koji vodi nigdje i poboljšati kvalitetu života stanovnika ovog područja. Osobno sam jako uključen i izvještavan o radovima koji se odvijaju oko grada Omiša i pokušavamo iznaći načine kako ih rješavati što brže i uz što manje neugodnosti za okolno stanovništvo. Hrvatske ceste trenutno provode veliki broj projekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a konačno spajanje Omiša i Splita brzom cestom sigurno je najvažniji projekt i posvetili smo mu maksimalnu pozornost, rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta koje su investitor projekta.

 

Pogledajte video:

 

 

U tijeku su i pripreme za izvođenje radova uklanjanja detektiranih nestabilnih blokova. Za isto je potrebno prekinuti promet na DC70 za što je u tijeku rješavanje problematike prometovanja stanovništva do grada Omiša. Nakon dugo vremena uspješno je otvoren most, no postoji još nekoliko izazova na kojima se dnevno radi. Lokalno stanovništvo bit će obaviješteno na vrijeme o daljnjim koracima.

 

- Drago nam je da svi radovi po fazama teku prema planu u ovim nepredvidivim okolnostima i vremenima. Uz to, posebno nam je zadovoljstvo biti dio još jednog strateškog projekta unaprjeđenja prometne infrastrukture Hrvatske koji će u konačnici donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša na zadovoljstvo samih stanovnika i brojnih gostiju, rekao je Veljko Nižetić, direktor Strabaga d.o.o.

 

Na kratkom potezu od jednog kilometra, gore navedeni radovi obuhvaćaju tunel dužine 600 metara, most dužine 215 metara preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice te ceste i križanja na serpentini. Dodatno, izvođač u okviru istoga obuhvata ugovora treba dovršiti i 2.500 metara ranije sagrađene ceste s dva tunela i križanjem na DC8. Gledano po udjelu objekata u trasi, od oko 1.000 metara tlocrtne duljine samo nove trase prometnice, u objektima je cca 750 metara, ili 75% ukupne duljine, a uz činjenicu da se izgradnja odvija u izrazito zahtjevnoj brdsko-planinskoj konfiguraciji terena, ova prometnica spada u građevinski pothvat kakav do sada nije rađen u Hrvatskoj.