Povratak Omis zaob
OMIŠKA OBILAZNICA: Otvara se državna cesta D70 Omiš (D8) – Naklice – Gata – čvorište Blato n/C

"Uspješno izvršeni radovi na obaranju i čišćenju nestabilnih blokova u sklopu projekta izgradnje obilaznice Omiša. Neće biti jesenskog zatvaranja prometa", kazuju iz Hrvatskih cesta

U subotu 10.7.2021. državna cesta D70 Omiš (D8) – Naklice – Gata – čvorište Blato n/C (A1) bit će puštena u promet te na istoj više neće dolaziti do višednevnih potpunih zatvaranja. Naime, usprkos prethodnim najavama kako će biti potrebna dva zatvaranja, od kojih je drugo bilo planirano u listopadu ove godine, izvedbom u tri smjene predviđeni radovi završeni su prije roka. Prvo zatvaranje trebalo je trajati do 1.7.2021., međutim odlučeno je kako će isto biti produženo na 10.7.2021. budući da je potrebno završiti manji obim preostalih radova. Prethodna predviđanja podrazumijevala su drugo zatvaranje u listopadu na dodatnih 30 dana, a kojeg ovim produžetkom od deset dana, neće biti. Radovi na obaranju i čišćenju nestabilnih blokova izvršeni su pod svim sigurnosnim parametrima zaštite te je istima litica kanjona stabilnija i sigurnija od eventualnih odrona, budući da je prevezeno preko sto kamiona oborenog kamenog materijala. Kao rezultat u potpunosti je povećana razina sigurnosti prometa na državnoj cesti D70.

 

 

Podsjećamo kako je državna cesta D70 od 13.3.2021. godine u potpunosti zatvorena zbog radova na miniranju tunela na liticu kanjona, te čišćenja i obaranja nestabilnih blokova na zapadnoj litici kanjona rijeke Cetine u sklopu projekta izgradnje obilaznice Omiša. Alternativni cestovni pravci za stanovnike iz zaleđa Omiša bili su preko Pavića mosta na istoku i Žrnovnice na zapadu. Paralelno s istim osigurana je i pješačka komunikacija, riječnim putem pomoću tri brodice te prijevoz autobusom u mjestima zaleđa Omiša koja su bila pod utjecajem zatvaranja prometa. Sve navedeno u potpunosti je financirano od strane Hrvatskih cesta. Navedeni transport je za cijelo vrijeme trajanja radova bio osiguran u vremenskom periodu od 05-23 h svakog dana, dok su hitni slučajevi u tom vremenskom periodu bili osigurani u suradnji sa lokalnim dežurnim službama. Prije potpunog zatvaranja prometa osiguran je i neprekidan transport za građane koji primaju medicinsku terapiju sukladno danima kada je ista predviđena. Brodice, kao i autobusi, vozit će sve do otvaranja prometa na državnoj cesti D70 10.7.2021. kada će se ista pustiti u promet pod privremenom regulacijom prometa, dok će 20.7.2021. biti u potpunosti u prometu.

 

 

“Upravo kako bismo građanima omogućili da lakše premoste ovaj period potpunog zatvaranja ceste, uspjeli smo organizirati i pripremiti brodice za prijevoz lokalnog stanovništva, kao i autobus koji je u mjestima zaleđa Omiša građane prevozio do njihovih domova, dok je grad osigurao autobuse za prihvat putnika po izlazu sa brodica u Omišu. Ovim putem napomenuo bih kako smo maksimalno pokušali izaći u susret lokalnom stanovništvu radi njihovih dnevnih migracija te pokušali provesti ovaj, za građane težak, period alternativnog prometovanja na što učinkovitiji način za sve sudionike, a da pritom ne ugrozimo rokove koje imamo za završetak projekta. U interesu svih nas bilo je da se radovi koji uvjetuju zatvaranje ceste dovrše bez prekoračenja rokova predviđenih unutar dinamičkog plana, usprkos težini izvedbe. Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako su se svi predviđeni radovi uspjeli izvesti unutar jednog zatvaranja, tako da drugo najavljeno zatvaranje u listopadu neće biti potrebno. Posao se obavljao u tri smjene, od 0-24, a sve u cilju vraćanja svakodnevnog života građana u normalu. Zahvalio bih se svim građanima zaleđa Omiša na iznimno velikom strpljenju i razumijevanju koje su imali te na povjerenju koje su nam ukazali. Naravno, zahvala i gradonačelniku Omiša koji je Hrvatskim cestama pružio ruku suradnje, te predstavnicima mjesnih odbora s kojima smo redovno ostvarivali kontakt u cilju pravovremenog i zajedničkog dogovora vezanog uz planove realizacije projekta koji će u konačnici donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenje gužvi nastalih za vrijeme ljeta i turističke sezone. Ovim ćemo napokon zatvoriti davnu priču o tunelu koji ne vodi nigdje i poboljšati kvalitetu života stanovnika ovog područja. Hrvatske ceste trenutno provode veliki broj projekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a konačno spajanje Omiša i Splita brzom cestom sigurno je najvažniji projekt i posvetili smo mu maksimalnu pozornost, rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

 

Prije zatvaranja predmetne ceste pomno su razmatrane brojne opcije rješenja alternativnog prometovanja, koje bi poteškoće oko zatvaranja ceste svele na minimalnu razinu i kako bi se svakodnevni život stanovnika tog područja odvijao što normalnije. Raspravljalo se o potencijalnoj izvedbi pontonskog mosta preko rijeke Cetine, međutim po svim sagledanim aspektima istog donijeta je odluka da pontonski most ne zadovoljava sve potrebne sigurnosne aspekte za prometovanje. Nadalje, alternativa povremenog propuštanja prometa po trasi nije bila moguće iz razloga jer su inženjersko geološkim kartiranjem detektirani svi potencijalno nestabilni blokovi koji ugrožavaju sigurnost prometovanja na državnoj cesti DC70, a koje je potrebno u periodu dok je cesta zatvorena oboriti ručnim tehnikama i hidrauličnim pomagalima. Velik napor usmjerio se i na mogućnost prijevoza građana preko trajekta, međutim dolazak trajekta i sidrenje na lokaciji je procijenjen kao izuzetno rizičan, kako za promet i pješake tako i potencijalno za okoliš te se usprkos najboljoj volji i spremnosti na visoke dodatne troškove od strane Hrvatskih cesta, moralo odustati od istog i odlučiti se na brodice. Najprihvatljivije alternativno rješenje bilo je upravo osiguranje pješačke komunikacije riječnim putem pomoću brodica, a koje su se u ovom periodu zatvaranja pokazalo kao učinkovito rješenje koje je obuhvaćalo i uređenje postojeće infrastrukture – pristana (novelacija terena, postavljeno osvjetljenje i stajalište za putnike, zaštitne ograde, uređenje pristupnog puta i ostalo potrebno).

 

“Želim prije svega zahvaliti sugrađanima na strpljenju i razumijevanju koje su pokazali prethodnih mjeseci. Ovo je bio težak period za veliki broj stanovnika i poduzetnika i zato je ovo za nas izvrsna vijest. Zahvaljujem Hrvatskim cestama i gospodinu Josipu Škoriću koji je toliko puta došao u Omiš, obavještavao nas na vrijeme o svemu i dogovarao zajedno s nama sve korake. Za nas je svakako puno bolje ovo kraće produljenje nego prethodno najavljeno novo zatvaranje na jesen kad ponovno kreće škola i vremenske prilike nisu pogodne kao danas. Nadam se da ćemo nakon ovih radova imat sigurniju cestu i da smo veliki korak bliže pravoj zaobilaznici Omiša i brzoj cesti do Splita. Još su godine posla i suradnje ispred nas, zbog toga je jako važno da se držimo dogovorenih rokova, kao što su Hrvatske ceste i izvođač to pokazali ovaj put”, rekao je Ivo Tomasović, gradonačelnik grada Omiša.

 

 

Predmetni zahvat izgradnje državne ceste od DC8 u čvoru Omiš istok preko kanjona rijeke Cetine do spoja na DC70 dio je velikoga projekta nove obilaznice od Splita do Omiša – Nove multimodalne platforme splitske aglomeracije i predstavlja složen pothvat u svakom smislu: prometno-projektnom, oblikovnom i građevinsko-konstruktivnom, te posljedično tome predstavlja iznimno složen izazov za izvođača radova. Radove izvodi tvrtka Strabag u vrijednosti od 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a) sa ugovornim završetkom u rujnu 2022. godine. Na kratkom potezu od 1.000 metara novoga zahvata izvođač je morao organizirati nekoliko gradilišta: tunela od 600 m, mosta od 215 m između dva tunela preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice, te ceste i križanja na serpentini. Poseban organizacijsko-tehnološki rizik projekta predstavlja i aktualna stabilizacija nestabilnih blokova iznad kanjona rijeke i samoga mosta Cetine i postojeće prometnice ispod mosta za vrijeme gradnje i tijekom uporabe. Projektno rješenje reprezentativnog i konstruktivno najsloženijeg dijela projekta – mosta „Cetina“ odabrano je od strane projektanta u odnosu na lokacijske uvjete, propisane mjere zaštite okoliša i strukovnih pravila odabira rješenja konstrukcije. Rezultat tih uvjeta je odabir projektnog rješenja za koje je ishođena i ranije konzumirana građevinska dozvola: kontinuirani gredni nosač raspona 30,00+152,00+30,00 m, sandučastog poprečnog presjeka promjenjive visine. Kolnička konstrukcija je ortotropna čelična ploča s uzdužnim ukrućenjima. Izvođač je uveden u posao 25.09.2019. g. na dva dijela ugovorenog zahvata: izgradnje mosta „Cetina“ i dovršetka izgradnje ranije započete ceste od križanja s DC8 do mosta „Cetina“. Dodatno, izvođač u okviru istoga obuhvata ugovora treba dovršiti i 2.500 m ranije sagrađene ceste s dva tunela i križanjem na DC8. Gledano po udjelu objekata u trasi, od cca. 1.000 metara tlocrtne duljine samo nove trase prometnice, u objektima je cca. 750 metara, ili 75% ukupne duljine, trasa se razvija u brdsko-planinskoj konfiguraciji terena, što sve zajedno ovu prometnicu čini građevinskim pothvatom kakav do sada nije građen u RH.