Povratak Bjelovar baj sk but
Otvorenje radova na izgradnji istočne obilaznice grada Bjelovara

U Grad Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorsku županiju posjetili ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Tijekom svog posjeta ministar Butković prisustvovao je otvorenju radova na izgradnji istočne obilaznice grada Bjelovara čija će realizacija uvelike pomoći rasterećivanju gradskog prometa. Također, današnji posjet bio je vezan i uz puštanje u promet novoizgrađene dionice brze ceste do mjesta Farkaševac.  Još u listopadu prošle godine župan Bajs je s ministrom Butkovićem razgovarao o problematici puštanja u promet te dionice, s obzirom da okolne ceste nisu bile spremne na prihvat prometa koji bi silazio s brze ceste. Tada je dogovoreno da se obnove prometnice i na području Zagrebačke, ali i Bjelovarsko-bilogorske županije kako bi se ta novoizgrađena dionica mogla pustiti u promet.

„U kontinuitetu Hrvatske Ceste u cijeloj Hrvatskoj, pa tako i ovdje, rade na projektima rasterećivanja gradskog prometa i u tom smislu je i ovaj današnji projekt početak izgradnje istočne obilaznice grada Bjelovara ukupne vrijednosti 60 milijuna kuna. Radovi će početi odmah danas i mislim da je to dobro da iz ovog pravca od Daruvara sav kamionski promet koji zapravo ide prema centru grada će realizacijom ovog projekta biti izmaknut i mislim da je to dobro. Iza ovoga ćemo ići u gradsku vijećnicu potpisati sporazum u kojem Hrvatske Ceste zajedno s Gradom Bjelovarom rade na realizaciji projekta obnove ceste Farkaševac – Bjelovar. To je, naravno, jako bitno da bi mogli pustiti u promet ovaj dio brze ceste koja ide prema gradu Bjelovaru i ovom dijelu Hrvatske . Projekt ide prema svome kraju, ali budući da je ta cesta u lošem stanju, morali smo je prekategorizirati i naravno Hrvatske ceste će nakon potpisivanja današnjeg sporazuma krenuti u postupak Javne Nabave . Naravno sve zanima što će biti sa cestom prema Bjelovaru. Projekt je ugovoren, sva dokumentacija se radi po završetku ćemo krenuti u raspisivanje natječaja. Hoće li  to biti fazno ili u komadu, vjerojatno fazno i krenuti dalje prema Bjelovaru“, naglasio je ministar Oleg Butković.
„Ovo je prvi korak u rješavanju prometnog  problema grada Bjelovara koje je važno prometno čvorište s aspekta cestovne infrastrukture i ovaj prvi korak, prva dionica istočne obilaznice Bjelovar kao što ste čuli sami 60ak milijuna kuna je vrijednost ove investicije. Rok završetka je 20 mjeseci  i mi i dalje pripremamo nastavak ove obilaznice kako bi se napravio prsten oko grada Bjelovara i ono što je najvažnije, to je brza cesta . Dakle, radi se na realizaciji projektne dokumentacije.  Znamo i sami da je taj projekt imao status autoceste , nakon toga prešao u nadležnost Hrvatskih cesta i mi smo na realizaciji projektne dokumentacije i nadam se da ćemo negdje do jeseni 2019. godine imati kompletnu projektnu dokumentaciju za brzu cestu od Farkaševca do Bjelovara  i nakon toga krenuti u postupak ugovaranja radova.  Mi sad idemo u izmjenu lokacijske dozvole u dogovoru sa Županijom dogovaramo i izmijene prostornog plana u skladu s trasom brze ceste i tu ćemo razmotriti sve aspekte i čvor Predavac i čvor Gudovac  i čvor Bjelovar“, istaknuo je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

„ Ja bih se zahvalio ministru Butkoviću, dakle na temelju našeg razgovora u Zagrebu dogovori se polako ostvaruju.  Bjelovarsko-bilogorska županija izlazi iz prometne izoliranosti prvo gradnjom pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec i spajanjem na glavni kolosijek, a s druge strane povratom željezničkog prometa u Daruvar. Međutim, onaj dio radova koji je vezan uz ceste, također, je u provođenju. To znači da mi želimo da se Farkaševac što prije pusti u promet. Mi znamo da ovoga trenutka teški promet ne može ovuda ići, ali dogovoreno je da se pusti putnički i ukupnosti investicija će se odvijati na prostoru Zagrebačke županije, a dio na području Bjelovarsko – bilogorske . I svaka investicija, pa naravno i popravak,  naših gradskih cesta je dobro došla. Naravno, i ova istočna obilaznica koja se sada počinje raditi ima doprinosa u tome. Moram ipak reći da ukupnost rada zaobilaznice vezan je uz glavni projekt, a to je uz dolazak brze ceste do Bjelovara.  Tih 17 kilometara ključno je za nas. Bjelovarsko – bilogorska županija ovog je trenutka  u suradnji s Hrvatskim cestama radi izmjene prostornog plana kako bi se utvrdile sve one podrobnosti  trase kojom bi ona zapravo išla. Znamo da je dobar dio otkupljen, znamo da su napravljeni svi objekti kao što su nadvožnjaci , međutim nama je ključno pitanje koliko ćemo imati izlaza sa te brze ceste. Ovog trenutka bio je u planu samo jedan, nama je to apsolutno premalo i ono što želimo je da se dogovorimo da se napravi izlaz na Općinu Rovišće , dakle u Predavcu. Time bi riješili dvije stvari , jednu mogućnost poslovnih zona koje bi se tamo radile, ali i spoj sa Đurđevcem i đurđevačkim područjem, jer Đurđevac bi time mogao dobiti najbrži izlaz prema Zagrebu, a to je ono što svi želimo . Prema tome investicije su dobrodošle.  Dogovor se poštuje, a u  6 mjesecu očekujemo otvorenje u konačnici  dionice Farkaševac, a  Županija će i dalje biti u suradnji s Hrvatskim Cestama“, zaključio je župan Bajs.