Povratak Sava hr bih most
Povezivanje Hrvatske i BiH preko Save

Most koji bi trebao spojiti hrvatsku i bosanskohercegovačku obalu preko rijeke Save trebao biti biti završen u roku od godinu dana.

Radove na mostu Gradiška izvodi bosanskohercegovačko-hrvatski konzorcij koji čine Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža. Posao gradnje vrijedan gotovo 20 milijuna eura bez PDV-a počeo je 16. listopada 2019., a imaju rok od 30 mjeseci od toga datuma da sagrade most. Gradnju mosta sufinanciraju Hrvatska i BiH, odnosno Hrvatske ceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH.

 

Prema podacima Hrvatskih cesta, projekt mosta preko rijeke Save kod Gradiške sastoji se od pristupnog puta do mosta koji je tipičnog presjeka autoceste u RH ukupne duljine 59,79 metara, međunarodnog mosta s tipičnim presjekom brze ceste ukupne dužine 411,54 metara, te pristupnog puta do mosta s BiH strane, tipičnog presjeka autoceste ukupne duljine 411 metara. Nadzor radova provode Institut IGH i Krebs+Kiefer, a trošak njihova radova u podjednakom iznosu snose hrvatska i BiH strana.

 

 

Most Gradiška dio je projekta brze ceste mađarska granica – Virovitica – Okučani – granica BiH, a osim za RH i BiH, ima i europsko značenje. Sastavni je dio priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom. Zbog svoga prometnog i gospodarskog značenja ovaj je cestovni smjer uvršten u III. skupinu prioriteta u mreži prema Strategiji prometnog razvitka RH, a dionica Okučani – granica BiH predstavlja prioritet s obzirom na mogućnost povezivanja na autocestu A3 Bregana – Lipovac. (Branimir Njikoš, HRT)