Povratak Petrijevacka obilaznica 0
Probijena cijela trasa petrijevačke obilaznice

Najzahtjevniji dio posla je gradnja 120 metara dugog mosta preko tzv. Stare Karašice

Sedam mjeseci nakon početka radova (15. veljače) u cijelosti je probijena trasa obilaznice oko Petrijevaca, što je Hrvatskim cestama kao investitoru te Osijek-Koteksu i Graviji kao izvođačima radova jasan orijentir da će ovaj infrastrukturni objekt biti dovršen u planiranom roku, do sredine travnja iduće godine.

Petrijevci, naselje na dijelu vrlo tranzitne, posebice u dijelu kamionskog prijevoza, državne ceste D34, kroz koje svakoga dana prolazi više od 5000 vozila, poznato je po tome što na dva i pol kilometra glavne prometnice kroz selo ima čak osam oštrih zavoja. To je jedan od razloga zbog kojeg je počela gradnja obilaznice, odnosno izmještanje državne ceste D34 oko naselja koje ima samo dvije i pol tisuće stanovnika.


Tri kružna toka

- U tehničkom smislu obilaznica Petrijevaca bit će jednokolnička cesta koja obilazi naselje s južne strane, a položena je u smjeru zapad - istok, usporedno s državnom cestom D34. Kolnički trak za dvosmjerni promet širok je osam metara, a sastoji se od dva prometna traka od po 3,5 metara i dva rubna traka široka po 0,5 metara. Ukupna duljina obilaznice od 3,88 kilometara projektirana je za brzinu od 90 kilometara na sat - izvijestio nas je Željko Lijić, voditelj projekta i predstavnik investitora, koji je ujedno bio domaćin našoj ekipi obilasku gradilišta i u pripremi ovog izvješća.


Na trasi obilaznice predviđena su četiri raskrižja u razini, od čega su tri projektirana kao kružni tok. I po tim etapama se mogu pratiti dosadašnje realizacije radnih operacija. Ulaz na obilaznicu iz smjera Osijeka (neposredno nakon spusta s novog nadvožnjaka) pa do prvog kružnog toka koji se križa s ulicom koja iz Petrijevaca vodi u smjeru Bizovca u cijelosti je asfaltiran i ondje dolazi još samo završni sloj asfalta. Na lokaciji tog novog kružnog toka u tijeku su intenzivni zemljani radovi jer valja iskoristiti prigodu pa se zamjenjuje kompletna podzemna infrastruktura.


Potom slijedi etapa do lokacije drugog kružnog toka, koji će biti na ulici koja Petrijevčane vodi do Satnice. Na toj je dionici za sada kamena podloga. I, naposljetku, etapa do trećeg kružnog toka - do povratka na državnu cestu, nešto poslije mosta (iz smjera Valpova) preko rijeke Vučice i poznatog objekta Jelengrada sada je u zemljanoj podlozi.


Na tom je dijelu i najzahtjevniji zahvat cijele trase, riječ je o gradnji mosta preko starog toka Vučice, takozvane Stare Karašice. Most će biti dugačak 120 metara, bit će betonske konstrukcije.


 

Piloti mosta

 

- Trenutno se ovdje izvodi temeljenje pilota mosta, to nije tako atraktivno i javnosti zanimljivo kao na slučaju Pelješkog mosta, ali budući da je ovdje riječ o močvarnom tlu, i ta operacija je i ovdje itekako zahtjevna u svojoj izvedbi - kažu nam naši domaćini.


U konačnici dovršetak ovog mosta je ostao kao jedina otvorena nepoznanica na trasi buduće obilaznice. No izvođači radova sigurni su da će do sezone kiša i ona biti apsolvirana u dijelu nužnih zemljanih radova.


- Bitno je naglasiti da za sada, a posebice kada se budu radili kružni tokovi, to ni u jednom trenutku neće značiti obustavu prometa za mještane Petrijevaca u dijelu prometa koji se odvija prema Bizovcu, odnosno Satnici - naglašava Lijić. Podsjeća kako je cijela investicija vrijedna ukupno 70,53 milijuna kuna, s time da su 85 posto nepovratna sredstva iz Europskog fonda za regionalni razvoj, odnosno iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., a ostatak su sredstva Hrvatskih cesta.


 

Na cijelom potezu obilaznice je vodozaštitno područje, pa će ona imati sustav zatvorene odvodnje sa separatorima. U dijelu gdje se obilaznica najviše približila kućama bit će postavljenja bukozaštita. Obilaznica će biti osvijetljena.



.....

izvor: Glas Slavonije

autor: Dario Kuštro