Povratak Ston viadukt
PROJEKT PELJEŠAC: 200 radnika Brodosplita gradit će most i vijadukt kod Stona

Gradnja objekata na pristupnim cestama prvi je veliki posao za neku od hrvatskih tvrtki u projektu povezivanja juga Hrvatske vrijednog tri milijarde kuna // Zbog koronakrize Kinezima na Pelješkom mostu nedostaje varilaca pa bi i tu mogao uskočiti Brodosplit sa svojim radnicima

Čak 2580 tona čelične konstrukcije bit će ugrađeno u konstrukciju mosta Ston i vijadukt Prapratno, dva kapitalna objekta na budućoj stonskoj obilaznici, dijelu projekta povezivanja hrvatskog juga vrijednog tri milijarde kuna. Posao je to koji je s glavnim izvođačem radova, grčkim Avaxom, dogovorio splitski Brodosplit koji će na tim projektima angažirati 200 svojih radnika. To je ujedno prvi veliki posao za neku od hrvatskih tvrtki u cijelom projektu u čijem je središtu gradnja Pelješkog mosta. U Hrvatskim cestama očekuju da će ukupni radovi na Avaxovoj dionici Sparagovići – Doli biti završeni u ugovorenom roku od 28 mjeseci. Brodosplit bi osim posla na pristupnim cestama mogao dobiti i dio radova na Pelješkom mostu, o čemu se trenutačno pregovara s kineskim izvođačem radova China Road and Bridge Corporation (CRBC). Naime, zbog koronakrize iz Kine na gradilište Pelješkog mosta ne mogu doći specijalizirani radnici – varioci i monteri čelične nosive konstrukcije mosta.

Brodosplit je s grčkim Avaxom ugovorio posao izrade čelične konstrukcije za most Ston i vijadukt Prapratno, objekte na trasi stonske obilaznice, koja je dio projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske odnosno pristupnih cesta Pelješkom mostu. A to je prvi veliki posao za neku od hrvatskih tvrtki u cijelom projektu cestovnog povezivanja juga Hrvatske, projekta vrijednog tri milijarde kuna.

Kolika je vrijednost ugovora s Avaxom, u Brodosplitu ne otkrivaju, no na tom poslu radit će pozamašan broj njegovih radnika. Tako su u splitskoj tvrtki kazali da su uz izradu čelične konstrukcije za stonski most i vijadukt Prapratno ugovorili i transport do gradilišta, montažu, spajanje i antikorozivnu zaštitu.

 

 

Čelične konstrukcije 2580 t

– Radi se o 2580 tona čelične konstrukcije, a na tom poslu bit će angažirano oko 200 radnika – kažu u Brodosplitu. Avax će sagraditi stonsku obilaznicu odnosno poddionice Sparagovići – Prapratno i Prapratno – Doli ukupne duljine 18 kilometara, a ugovorena vrijednost posla je 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a). Gradnja mosta Ston bit će vrlo zahtjevan građevinski pothvat jer će s obje strane tog mosta biti tuneli. Most Ston bit će dug 485 metara, s jedne njegove strane bit će tunel Polakovica dug 1242 metra, a s druge strane tunel Supava dug 1290 metara.

Vijadukt Prapratno, na devetom kilometru dionice, bit će dug 223 metra.

Avax je u posao gradnje dionice Sparagovići – Doli uveden početkom prosinca prošle godine, no ozbiljni radovi još nisu počeli, djelomično i zbog koronakrize. U Hrvatskim cestama ipak očekuju da će ti radovi biti završeni u ugovorenom roku od 28 mjeseci.

Brodosplit bi osim posla na pristupnim cestama mogao dobiti i dio radova na Pelješkom mostu, o čemu se trenutačno pregovara s kineskim izvođačem radova China Road and Bridge Corporation (CRBC). Naime, zbog koronakrize iz Kine na gradilište Pelješkog mosta ne mogu doći specijalizirani radnici – varioci i monteri čelične nosive konstrukcije mosta. Prvih 29 od ukupno 165 segmenata čelične konstrukcije iz Kine je na gradilište stiglo još potkraj veljače. U Brodosplitu o angažiranju njihovih varioca na Pelješkom mostu i pregovorima s CRBC-om ne žele još govoriti. – S obzirom na to da su pregovori o našem angažmanu i suradnji još u tijeku, ne bi bilo u skladu s dobrim poslovnim običajima da s pojedinostima pregovora izlazimo u javnost – poručili su iz Brodosplita. U CRBC-u su nam kazali da trenutačno neki kineski varioci već rade na gradilištu.

 

Utjecaj koronakrize

– Sada se trudimo na sve moguće načine da razni radnici što prije dođu na gradilište iz Kine – poručuju iz CRBC-a i dodaju da će izvršiti sve radove u skladu s ugovorom. No napominju da će, s obzirom na znatan utjecaj koronavirusa na projekt, oni kao izvođač zajedno s naručiteljem i nadzornim inženjerima procijeniti taj utjecaj te naći rješenje.

CRBC je gradnju Pelješkog mosta ugovorio za 2,08 milijardi kuna i treba ga završiti do 31. srpnja 2021. godine. Kinezi su zbog koronavirusa najavili moguće zakašnjenje u rokovima, ali ne i koliko bi ono moglo biti. U Hrvatskim cestama smatraju da je još uvijek moguće da most bude gotov u ugovorenom roku.

Radove na drugom dijelu pristupnih cesta izvodi Strabag. Ti radovi vrijedni 478,3 milijuna kuna (bez PDV-a) trebaju biti gotovi u roku od 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, a to je bilo sredinom studenoga 2019. godine.

Zbog koronakrize iz Kine na gradilište Pelješkog ne mogu doći varioci i monteri.

 

....

 

autor: Josip Bohutinski, izvor: Večernji list