Povratak Skurinje 000
RIJEKA: Počeli pripremni radovi na najskupljoj prometnici u Hrvatskoj

Počeli su pripremni radovi na najskupljoj prometnici u Hrvatskoj. Radi se o spojnoj cesti koja će povezivati riječku luku, točnije, novoizgrađeni kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s riječkom obilaznicom, a time i europskom mrežom cesta prema Srednjoj Europi.

Usamljeni rovokopač podno čvora Škurinje uvod je u posao vrijedan 456 milijuna kuna. Ili 152 milijuna kuna po kilometru prometnice. 

- Njeno osnovno značenje je povezivanje riječke luke kao jedne od osnovnih luka u Europi na transeuropsku prometnu mrežu, kaže Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

Dugo riječka luka sanja o toj spojnoj cesti. Ona je bila temeljni uvjet za privlačenje koncesionara na novoizgrađeni kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali.

- Kada su Vlada RH i resorno ministarstvo financijski zaokružili tu najskuplju cestu, onda je bilo puno lakše komunicirati i ići prema završetku odabira samog koncesionara, kaže Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

 

 

Trasa D-403 duga je nepuna tri kilometra. No, radi se gotovo sigurno o najzahtjevnijoj prometnici u povijesti domaće cestogradnje.

- Najveći dio trase u duljini od 3 km je zapravo u objektima. Imamo tunel od 1250 metara - tunel Podmurvica, imamo dva vijadukta - Pioppi i Mlaka, imamo podvožnjak ispod željezničke pruge, kaže Škorić.

 

 

Dvije su ponude za 50-ogodišnju koncesiju na terminalu Zagreb Deep Sea. Kineska je vrijedna 100 milijuna eura uz produljenje terminala za 400 metara. Bez spojne ceste D-403 ponude ne bi ni bilo.

- Investirat će gotovo 300 milijuna eura u postojeći terminal. Taj terminal će imati onda kapacitet od milijuna jedinica. I kad zbrojimo s Adriatik terminalom, dolazimo do milijun i pol kontejnera. Tada ćemo imati primat na sjevernom Jadranu, kaže Vukorepa.

 

 

Na trasi D-403 sada se obavljaju pripremni radovi. Uklonit će se sedamdesetak stambenih i gospodarskih objekata. Već se duže ruše stari, zapušteni tankovi zatvorene Inine rafinerije na Mlaci. A onda početkom rujna počinju radovi na izgradnji D-403. Trajat će, predviđa se, 30 mjeseci.

 

 
 Na trasi D-403 sada se obavljaju pripremni radovi. Uklonit će se sedamdesetak stambenih i gospodarskih objekata. Već se duže ruše stari, zapušteni tankovi zatvorene Inine rafinerije na Mlaci. A onda početkom rujna počinju radovi na izgradnji D-403. Trajat će, predviđa se, 30 mjeseci.
 
 
 

Na linku pogledajte prilog Hrvatske radiotelevizije o ovom projektu: