Novosti

RIJEKA: Potpisan ugovor za izvođača radova na 456 milijuna kuna vrijednoj cesti DC403

U Rijeci se trenutno izvode radovi na prometnoj infrastrukturi vrijedni 1,3 milijarde kuna

Na Zagrebačkom Deep See kontejnerskom terminalu potpisana su dva ugovora za izvođenje 554 milijuna kuna vrijednih radova važnih za razvoj riječke luke i riječkog prometnog pravca, od kojih se jedan odnosi na izgradnju ceste DC403.

 

Čelnici Hrvatskih cesta i Lučke uprava Rijeka ove značajne ugovore sufinancirane iz EU sredstava potpisali su uz nazočnost ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića te riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela, uz prisustvo brojnih gostiju, među kojima je bio i predsjednik Gradskog vijeća Grada Rijeke Andrej Poropat.

 

Ugovor za projekt izgradnje državne ceste DC403 od čvora Škurinje do luke Rijeka potpisali su Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta i Kristjan Mugerli u ime odabrane zajednice izvođača ponuditelja koju čine Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk iz Hrvatske i EURO-ASFALT iz Bosne i Hercegovine. Vrijednost ovog ugovora iznosi 456,36 milijuna kuna. Ovim projektom izgradit će se nova prometnica DC403, od čvora Škurinje na riječkoj obilaznici do novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci duga 2977 metara, s 380 metara pristupne ceste. Na toj prometnici su tunel Podmurvice duljine 1,2 kilometara, vijadukt Piopi s 316 metara, vijadukt Mlaka sa 144 metra i podvožnjak s 56 metra duljine.

 

Drugi ugovor, koji se odnosi na izvođenje radova u okviru projekta “Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – produbljenje južnog veza AGCT (POR2CORE-AGCT Dredging)” u vrijednosti 78.170.856,22 kuna + PDV (97.713.570,27 kuna), potpisali su Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka te Orianna Boscolo Contadin, članica uprave talijanske tvrtke NUOVA CO.ED.MAR. Ugovor obuhvaća radove produbljenja morskog dna u duljini od 100 m uz obalni zid južnog veza čime će se izjednačiti dubina mora u dužini od 428 metara operativne obale Kostrensko pristanište na kontejnerskom terminalu Brajdica, kojim upravlja tvrtka Jadranska vrata (AGCT).

 

 

Sredstva za ove projekte osigurana su putem europskih fondova. Cesta DC403 dobila je potporu iz Europskog regionalnog fonda, Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., dok je projekt produbljivanja južnog veza sufinanciran iz programa Connecting Europe Facility (CEF).

Ministar Butković istaknuo je kako su svi projekti koji se trenutno realiziraju u Rijeci, a radi se o radovima vrijednim 1,3 milijarde kuna, nastali zajedničkim radom ministarstva, Grada Rijeke, Primorsko-goranske županije i državnih tvrtki koje provode projekte.

 

„Cesta DC403 koja je u funkciji Zagreb Deep See kontejnerskog terminala, koji je izgrađen u svibnju protekle godine, a uskoro će dobiti i koncesionara, bit će spojena i na gradsku prometnu mrežu preko Zvonimirove ulice. Za razliku od drugih gradova, a uz postojeću cestu D404, Rijeka će izgradnjom ceste DC403 riješiti svoje prometne probleme. Hrvatske ceste i Ministarstvo nastoje obnoviti i postojeće državne ceste u Rijeci te u suradnji s Gradom Rijekom činimo sve da odgovorimo i na te izazove“, poručio je ministar Butković.

 

Škorić: Poveznica Riječke obilaznice i luke

 

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za izgradnju ceste DC403 potpisan je u prosincu 2018. godine. Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Škorić istaknuo je kako se potpisom ugovora za izgradnju ceste D403 stječu uvjeti da se u potpunosti završi riječki prometni čvor u njegovoj cestovnoj komponenti. Izvođač će biti uveden u posao u roku od mjesec dana, a rok izvođenja radova je dvije i pol godine.

„Moram se ispričati građanima Rijeke što će realizacijom ovog projekta u sljedeće dvije i pol godine biti određenih poteškoća u odvijanju prometa u centru grada zbog organizacije posla, ali nakon izgradnje te ceste bit će znatno olakšan život svim stanovnicima, s obzirom da će direktno povezati luku s obilaznicom“, kazao je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Škorić.

 

Gradonačelnik Obersnel: Cesta DC403 je generacijski projekt

 

Gradonačelnik Obersnel istaknuo je kako su oba ugovora izuzetno važna za Rijeku, posebno se osvrnuvši na projekt izgradnje ceste DC403, s obzirom da se radi o izuzetno zahtjevnom građevinskom i financijskom projektu. Naime, izgradnja ceste duge tek oko tri kilometra iznosi 70 milijuna eura.

„Cesta DC403 je generacijski projekt, koji je već dugi niz godina u urbanističkim planovima Grada Rijeke, kao jedno od rješenja jačanja konkurentnosti riječke luke, ali i rješavanje prometne problematike u cijelom gradu. Važnost izgradnje ove ceste, a gledajući u ukupnosti s postojećom cestom D404, je dvojaka. U prvom redu, Rijeka će se pozicionirati kao snažna luka na Sjevernom Jadranu, a nakon što riješimo problematiku izgradnje pruge prema Zagrebu, s idealnom riješenom infrastrukturom. S druge strane, s izgrađene obje ceste Rijeka će biti grad s najbolje riješenim ulazom i izlazom iz centra grada. Svi smo se već osvjedočili kako to dobro funkcionira na istočnom dijelu grada, a s izgradnjom ove ceste imat ćemo na jednako riješen izlaz sa zapadne strane“, kazao je gradonačelnik Obersnel, izrazivši nadu da će za dvije i pol godine moći trajno arhivirati pisma namjere i obećanja brojnih ministara koji su davali izjave o tome kako će ta cesta graditi.

 

 

Vukorepa: Brojni projekti osiguravaju snažnu poziciju riječke luke u narednih pola stoljeća

 

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vukorepa istaknuo je važnost ceste D403 za novoizgrađeni Zagreb Deep See kontejnerski terminal, koji će uskoro dobiti i svog koncesionara.

 

„Potpisivanje koncesijskog ugovora za Zagreb Deep See kontejnerski terminal i realizacijom projekata koji se odvijaju ili su u planu u sljedećih tri do pet godina, osigurava se snažna pozicija riječke luke u kontejnerskom dijelu za sljedećih 50 godina“, kazao je ravnatelj Vukorepa, podsjetivši kako je obveza koncesionara ulaganje u kontejnerski terminal dodatnih gotovo 300 milijuna eura.

 

U sklopu osiguravanja uvjeta za konkurentnost postojećeg koncesionara na terminalu Brajdica, Lučka uprava Rijeka je prije dvije godine prijavila projekt za produbljenje 100 metara Kostrenskog pristaništa.

„Nije bilo lako donijeti ovu odluku, jer 80% vrijednosti projekta financira Lučka uprava iz vlastitih sredstava, ali će se njegovom realizacijom omogućiti da brodovi kapaciteta 15.000 TEU budu privezani u punoj dužini uz operativnu obalu, čime se povećava maritimni kapacitet i operativnost terminala“, kazao je Vukorepa, dodavši kako tvrtka Jadranska vrata (AGCT) kreće u nabavu dva dva super post-panamax mosta ukupne vrijednosti 30 milijuna eura.

 

Ravnatelj Vukorepa je istaknuo kako o opravdanosti ulaganja u uvjete za rad koncesionara najbolje govore rezultati AGCT-a: u 2019. godini zabilježen je rast prometa od 20% u odnosu na prethodnu godinu, dok je prvih pet mjeseci, unatoč pandemiji koronavirusa, zabilježen rast od 15% u odnosu na isto razdoblje 2019. godine, uz stalni rast udjele željezničkog prometa.