Povratak Rav%c4%8de d512
Sanacija državne ceste D512 Donja Gora – Ravča

Hrvatske ceste započele su izvanredno održavanje državne ceste DC 512 na dionici Donja Gora – Ravča, čime su izvođač tvrtka Strabag te nadzor tvrtka Trames uvedeni u posao

Prema riječima Tamare Pajić, glasnogovornice Hrvatskih cesta, radovi će potrajati godinu dana, a ugovorena vrijednost im je 36 milijuna kuna (bez PDV-a). Time je napokon započela sanacija izuzetno prometne ceste iznimno bitne lokalnom stanovništvu tijekom cijele godine, a posebno u sezoni. Radovi će se provoditi zatvaranjem jednog prometnog traka, uz semaforsku regulaciju na više lokacija kako bi se osiguralo kontinuirano prometovanje ovom državnom cestom. Ukupna duljina zahvata iznosi 15 kilometara s time da se preskaču već sanirane dionice.

 

– Radovi će se izvoditi na tri dionice, na duljinama od 2+700, 12+000 i 0+300 metara, a u cilju postizanja kontinuiteta od 20 kilometara sanirane dionice od Donje Gore do mjesta Ravča te kvalitetnijeg povezivanja Makarskog primorja sa Zabiokovljem i autocestom – kazala nam je Pajić.

 

Projektom je predviđena sanacija kolnika i to ''sendvič'' sistemom izvan naseljenog mjesta, a u naseljima se uklanja postojeća kolnička konstrukcija te se izvodi nova, dok će se kroz naseljena mjesta dograditi nogostup na lokacijama na kojima ga nema, kako bi u konačnosti mještani imali nogostup u cijeloj duljini naselja, te se započinje i s uređenjem autobusnih ugibališta sukladno zakonskoj regulativi.

 

Prilikom radova, oborinske vode će se disponirati kroz postojeće propuste, a kroz naseljena mjesta gradit će se zatvoreni sustav odvodnje. Radovima na dionici ceste Donja Gora – Ravča, obuhvaćeno je i proširenje pokosa kako bi sudionici u prometu bili osigurani od eventualnih odrona.

 

Prema riječima vrgorskoga gradonačelnika Ante Pranića, koji je odmah obišao izvođače radova, te amenovao početak rekonstrukcije, sanacija je vrlo važna za sve mještane Vrgorca i okolnih sela, kao i mještane Makarske i cijele Rivijere jer je cesta izrazito prometna, ali i jako oštećena zbog dugogodišnjeg prometa teretnih vozila.

 

– Cesta na relaciji Donja Gora – Ravča ​nije do sada bila sanirana, a inicijativu prema Hrvatskim cestama još 2018. pokrenuli smo zajedno s Gradom Makarska te općinama Tučepi i Podgora. Sanacija je zapravo druga faza radova nakon rekonstrukcije ceste Makarska – Gornje Tučepi i sada nam još ostaje sanacija Stupice za koju je idejno rješenje napravljeno 2019., tako da još čekamo izradu glavnog projekta – rekao je Pranić.

 

Inače, kako su nam kazali iz Hrvatskih cesta, poddionica državne ceste Stupica – Duge Njive je položena na padinama Biokova s velikim poprečnim nagibom terena koji je svrstava u tešku planinsku kategoriju. Ova dionica ima prometnu problematiku koja je Hrvatskim cestama dobro poznata pri realizaciji projekta ''Sanacija dijela ceste uzrokovanim odronom, predio Stupica", a odnosi se na potencijalno nestabilne kamene blokove. Tim projektnim zahvatom nije otklonjena opasnost od kamenog odrona na dijelu predmetne građevine od stacionaže 9+240 do 11+135 u dužini od oko 1895 metara, koji ima potpuno istu problematiku potencijalno nestabilnih kamenih blokova, kao i već sanirani dio prometnice na predjelu Stupica.

 

– Hrvatske ceste su u proteklom razdoblju naručile izradu idejnih varijantnih rješenja potrebnoga građevinskog zahvata koje je izradila tvrtka Iter Itineris iz Splita. Predloženo optimalno rješenje na predjelu Stupice predstavlja značajni zahvat u prostoru koji sadrži tunel dužine 180 metara i dva vijadukta ukupne dužine 77 metara, te gruba ukupna procjena svih investicijskih troškova iznosi oko 65 milijuna kuna – kazala je Pajić.

 

Hrvatske ceste su u sklopu treće izmjene i dopune Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije, kao preduvjet za realizaciju ovog projekta, zatražile uvrštenje zahvata na Stupici u prostorno-plansku dokumentaciju, što je i prihvaćeno, te se uskoro očekuje početak javne rasprave i konačno usvajanje PP-a Županije.

 

– Nakon usvajanja trećih izmjena i dopuna Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije, Hrvatske ceste planiraju provesti daljnje postupke u smislu izrade projektne dokumentacije te po osiguranju potrebnih znatnih sredstava i realizaciju ovog projekta, kako bi se u potpunosti otklonila opasnost od potencijalno nestabilnih kamenih blokova na ovom dijelu državne ceste – istaknula je Pajić.