Hrvatske ceste krenule su u realizaciju projekta čvora Mandalina kojim će biti uklonjena još jedna kritična točka na Jadranskoj magistrali u Šibeniku.
Riječ je o projektu rekonstrukcije križanja s Ulicom Velimira Škorpika, odnosno izgradnji čvora u dvije razine s kružnim turbo rotorom, prvim takvim na šibenskom području.
Za novi čvor Mandalina Hrvatske ceste su početkom studenoga prošle godine odabrale projektante i ugovorile posao vrijedan 1,2 milijuna kuna.
– Za rekonstrukciju raskrižja Državne ceste broj 8 i Ulice Velimira Škorpika u Šibeniku, odnosno novi čvor Mandalina ugovorena je izrada cjelokupne projektne dokumentacije s upravnim postupcima na ishođenju lokacijske i građevinske dozvole. Ugovor je potpisan sa zajednicom ponuditelja tvrtki Mobilita evolva iz Zagreba, Geoprojekt iz Splita i Radionica mostova iz Zagreba s rokom završetka od 18 mjeseci. U tijeku je izrada projektne dokumentacije za ishođenje lokacijske dozvole – potvrdila nam je Irena Mudronja, ravnateljica tehničke ispostave Hrvatskih cesta u Šibeniku.
Hrvatske ceste izradile su i Elaborat zaštite okoliša za ocjenu o potrebi procjene utjecaja na okoliš. Taj elaborat obuhvatio je sva tri velika projekta duž Jadranske magistrale u Šibeniku, odnosno izgradnju dvostrukog rotora u Njivicama, rekonstrukciju križanja u Rokićima i novi čvor Mandalina.
– Na temelju tog elaborata i Prostorno-prometne građevinske studije cestovne mreže državnog značenja na širem području grada Šibenika potrebno je planirati trasu ceste u dvije faze. Prvom fazom, koja je predmet ugovorene izrade projektne dokumentacije, predviđena je izgradnja kružnog turbo rotora na razini terena, izgradnja desnog, zapadnog, kolnika Jadranske magistrale s objektom preko kružnog raskrižja te izgradnja priključnih rampi državne ceste na kružno raskrižje – pojašnjava Mudronja.
U drugoj fazi radova predviđena je naknadna izgradnja lijevog, istočnog, kolnika magistrale s objektom preko kružnog raskrižja te rekonstrukciju priključka istočnih rampi čvora na novoizgrađeni kolnik. Riječ je planu Hrvatskih cesta da, u trenutku kada se za to ukaže potreba, Jadranska magistrala oko Šibenika postane četverotračna cesta. Za tu novu modernizaciju i čvor Meterize te budući čvorovi Rokići i Mandalina dimenzionirani su za četiri trake magistrale.
Paralelno s projektiranjem čvora Mandalina u Hrvatskim cestama pripremaju i privremenu semaforizaciju postojećeg križanja u Njivicama što će uvelike ubrzati protočnost prometa iz Njivica prema Vodicama i učiniti to križanje sigurnijim do izgradnje dvostrukog rotora.
– Za privremenu semaforizaciju na Jadranskoj magistrali u Njivicama projekt je spreman i imamo sporazum s Gradom Šibenikom. Upravo je u tijeku postupak odabira izvođača za semaforizaciju raskrižja, te se očekuje da bi sami radovi mogli biti izvedeni tijekom proljeća ove godine – dodaje Mudronja.
.......
Video pogledajte na linku:
......
izvor: https://sibenskiportal.rtl.hr