"Hrvatske ceste" (HC) pokrenule su natječaj za izbor za izvođača radova na rekonstrukciji raskrižja državne ceste, Ulice Miljenka Buljana i Matića ulice u Sinju.
Procijenjena vrijednost radova je 4,5 milijuna kuna, a svi planirani poslovi trebali bi se obaviti za četiri mjeseca od ulaska građevinara i strojeva na tu lokaciju. Radi se o još jednom segmentu regulacije državne ceste Split – Zagreb kroz Sinj koja se odvija na "peci-bokune".
Građani se nadaju i iščekuju da će HC planiranim zahvatom barem djelomično otkloniti svakodnevne prometne čepove na ključnoj prometnici koja presijeca alkarski grad na pola, jer su se zastoji višestruko povećali otkako je na istoj cesti, na raskrižju s državnom cestom prema Hanu i granici s BiH, u kolovozu 2016. godine izgrađen kružni tok. Nakon što su uklonjeni dotadašnji semafori, napravljen je "rotor" s prilazima iz triju smjerova.
Izgradnju takvoga prometnog objekta Sinjani su dočekali sa zadovoljstvom, znajući da kružni tok osigurava znatno intenzivniju propusnost vozila nego semafori. Problem je, međutim, što je državna tvrtka kao autor i investitor cijelog projekta na sva tri prilaza postavila "brklje" u obliku pješačkih prijelaza.
Upravo na tom raskrižju u cijelom alkarskom gradu je najintenzivniji pješački promet, jer, među ostalima, tuda svakodnevno prolazi najveći dio učenika triju sinjskih srednjih škola. Istim smjerom u središte grada svakodnevno dolaze stotine građana Sinja koji žive sjeveroistočno od glavne državne ceste.
Uz sve to "rotor" je u neposrednoj blizini dvaju velikih prodajnih centara pa preko "zebri" koje ga okružuju svakodnevno se kreću i brojni građani koji žive jugozapadno od državne ceste. Tako je kružni tok, građen prije svega radi ubrzavanja prometa u alkarskom gradu, proizveo - prometne čepove.
Hoće li najavljeni zahvat rekonstrukcije uvodno spomenutog raskrižja koje se također nalazi na cesti Split - Zagreb, ali stotinjak metara južnije od kružnog toka barem djelomično eliminirati svakodnevne prometne čepove? Ostaje nada da hoće, ali po svemu sudeći neće.
Na naš upit o kakvom se zahvatu radi, iz HC-a smo dobili detaljni odgovor.
- Postojeće križanje ima izrazito lošu geometriju, jer su istočni i zapadni privozi, a to su Ulica Miljenka Buljana i Matića ulica, izmaknuti oko 12 metara i sijeku se pod kutom od 65 stupnjeva. Planirana rekonstrukcija izmijenit će nepravilni dosadašnji tlocrt. Uspostavit će se novo prometno rješenje koje će biti opremljeno novim semaforskim uređajima s video detekcijskim senzorom i najavnim tipkalom za pješake.
Rekonstrukcijom raskrižja poboljšat će se preraspodjele pješačkih tokova u njegovoj zoni jer je predviđena izgradnja i pješačkih otoka. Daljnje mjere u smislu problematike pješačkog prometa sagledavat će se nakon završetka radova na rekonstrukciji raskrižja - naglašavaju iz HC-a i najavljuju da će radovi početi poslije završetka glavne turističke sezone.
Iz svega se može zaključiti da se postojeći svakodnevni prometni čepovi u Sinju neće smanjiti nego će, zbog stalnog povećanja ukupnog prometa, samo rasti, jer još nikada i nitko nije sagledao problematiku i ponudio cjelovito prometno rješenje prolaza državne ceste kroz grad. To priznaju i u "Hrvatskim cestama" iz kojih još navode:
- "Hrvatske ceste u 2019. planiraju izradu Prostorno-prometno-građevinske studije cestovne mreže na širem području grada Sinja u procijenjenoj vrijednosti od 350.000 kuna. Studijom će se cjelovito sagledati mreža prometnica i koridora koje je planskim dokumentima potrebno čuvati do izgradnje prometnica. Navedenom studijom obuhvatit će se daljnji razvoj cestovne infrastrukture na području grada Sinja i šireg područja s naglaskom na dinamiku izgradnje i mogućnost etapne realizacije.
.....
izvor: Slobodna Dalmacija, autor: Toni Paštar