Iako je riječ o gradilištu u planiranoj dužini od svega 450 metara, riječ je o tehnički vrlo zahtjevnom projektu
Nakon što su sredinom rujna započeli radovi na projektu izgradnje rampe na ulici Zbora narodne garde, poznatijoj kao zapadna splitska rampa, projektu koji bi trebao uvelike poboljšati prometno stanje i smanjiti gužve na ulazu u grad, svi radovi napreduju prema planiranoj dinamici. Projekt, podsjetimo, predviđa rampu iz smjera Solina preko zone raskrižja ulica Domovinskog rata i Zbora narodne garde, u smjeru Poljičke ulice, a uključuje izgradnju podvožnjaka, nadvožnjaka i četiri potporna zida.
- Iako je riječ o gradilištu u planiranoj dužini od svega 450 metara, riječ je o tehnički vrlo zahtjevnom projektu na kojem se posebno treba voditi računa o usklađenju potreba gradilišta. Riječ je o izrazito suženom manipulativnom gradilišnom prostoru, a istovremeno je nužno osigurati i protočnost znatnog prometa u režimu privremene regulacije prometa koji uključuje i pješački promet u zoni gradilišta - poručuju iz Hrvatskih cesta.
Gradilište je, dodaju, zahtjevno samo po sebi, a unatoč obilnim padalinama tijekom studenog, koje posebno usporavaju radove iskopa u geotehnički nepovoljnom materijalu uz koje se paralelno izvode radovi privremene zaštite građevinske jame i kolnika koji je u prometu, izvođač radova, zajednica ponuditelja COLAS Hrvatska d.d. i DEGAL TEHNIKA d.o.o., uspješno izvodi radove sukladno planiranoj dinamici.
Do sredine prosinca tako je za iskope za potporne zidove izveden kompletan iskop i podložni beton za temelje armiranog-betonskog zida Z1 te je izvršena privremena zaštita pokosa građevinske jame zida. U potpunosti je izveden armirano-betonski potporni zid Z3 te 11 od ukupno 19 kampada za potporni zid Z1. Kod izgradnje podvožnjaka izvedeni su armirano-betonski temelji upornjaka U2 i prva kampada zida, dok je na izdvojenom gradilišnom pogonu na Sirobuji do sada proizvedeno 16 od ukupno 58 armirano-betonskih rasponskih nosača predviđenih za ugradnju na planiranom podvožnjaku i nadvožnjaku - navode iz HC-a.
Vrijednost radova iznosi 24.127.140,93 kuna (bez PDV-a) i rok za izvođenje je 12 mjeseci, a u sklopu projekta napravljena je i privremena rampa za smjer Solin-Poljička cesta (trajektna luka) te organizirana privremena regulacija prometa.
Važno je istaknuti kako je već i izgradnja privremene rampe u režimu privremene regulacije prometa u praksi pokazala značajno prometno poboljšanje. Ovo je jedan od nekoliko velikih projekata koji se provode ili su u planu na području Splita i Splitsko-dalmatinske županije te su Hrvatske ceste d.o.o. svjesne njegove važnosti za stanovnike ovog područja kao i potrebe za stalnom komunikacijom i koordinacijom s izvođačem kako bi se projekt uspješno i u predviđenom roku završio - zaključuju iz HC-a.