Povratak Zadar potis ugovora
ZADAR: Rekonstrukcija raskrižja državne ceste D306

Gradonačelnik Zadra Branko Dukić i predsjednik uprave Hrvatskh cesta Josip Škorić potpisali su Sporazum o reguliranju međusobnih odnosa na rekonstrukciji raskrižja državne ceste D306 tj. Ulice Hrvatskog sabora i nerazvrstane ceste u nadležnosti Grada Zadra tj. Ulice Put Biliga.

Značaj tog križanja je izniman jer je to jedan od pet ulaza u uže gradsko područje , a osim toga uvelike će se povećati protočnost Ulice Hrvatskog Sabora, gdje se tijekom cijele godine, a posebice u vrijeme turističke sezone kada se radi višestrukog povećanja broja vozila koje se kreću prema zapadnom dijelu grada i županije stvaraju gužve i kolone, a ujedno je u smislu sigurnosti vozila i jedna od crnih točaka u prometu Grada. U tom smislu odabrano je semaforizirano križanje koje će imati desni skretač iz pravca istoka ( iz „Supernove“ ) , dok će u „uzlaznom smjeru“ ( Ulica Put Biliga ) imati dvije trake. Projektnu dokumentaciju naručio je Grad Zadar a izradila ju je tvrtka Donat d.o.o. iz Zadra, Grad Zadar ishodovao je lokacijsku i građevinsku dozvolu te će riješiti sve imovinsko-pravne odnose i otkupiti svo potrebno zemljište u području obuhvata zahvata. Hrvatske ceste će izvesti sve radove , a procijenjena vrijednost građenja je 6.900.000,00 kn plus PDV tj. 8.625.000,00 kn sa PDV-om.

 

 

Ovom prilikom gradonačelnik Dukić je istaknuo: Intenzivna je suradnja između Grada Zadra i Hrvatskih cesta proteklih par godina, puno projekata se privodi kraju, ali ima i novih koji spremno čekaju. Osim što državne ceste povezuju naš grad s ostatkom Hrvatske, te prometnice su bitne i našim građanima za prometovanje unutar samog grada. Svi aktualni projekti Hrvatskih cesta u našem gradu su itekako bitni za ostvarenje zadarske prometne strategije i naših budućih mjera u optimizaciji gradskog prometnog sustava. Završenim projektima u posljednjih nekoliko godina prometna regulacija znatno je poboljšana. Bilo je tu i nekih nedostataka. Svi su oni utvrđeni i dogovoreno je njihovo otklanjanje. Želim danas usmjeriti našu pozornost na ostvarenje prometne strategije koja se zahuktala upravo ovim investicijama na državnim cestama u gradu Zadru.

 

 

Škorić, osim najave ove rekonstrukcije, za koju je financiranje stavljeno u plan nabave Hrvatskih cesta za ovu godinu, te se očekuje da bi se postupak javne nabave za izvođenje radova mogao pokrenuti tijekom veljače, najavio je sanaciju nedostataka na do sada izvedenim prometnicama. Konkretno, izmještanje stupova javne rasvjete uz ogradu bolnice tijekom veljače, a i rekonstrukciju raskrižja Žmirići, gdje bi radovi procijenjeni na iznos od 53 milijuna kuna mogli poćeti nakon turističke sezone. U sklopu te rekonstrukcije izgradit će se i dio biciklističke staze koji nedostaje, od Žmirića do deponije Diklo. Također, u budućnosti je najavljena i izgradnje nove obilaznice, odnosno spoja ceste D8 i Žmirića. To je potez od oko 2 km ceste koja bi išla paralelno s Ulicom Hrvatskog sabora te bi značajno rasteretila promet. U tijeku je nabava za idejno rješenje i studiju utjecaja za okoliš.

 

Uz sve to, ocijenio je stanje prometa i prometnica u Zadru jednim od najboljih među gradovima na obali, a uz ova nova ulaganja još će se i poboljšati.

 

Svi ovi projekti dio su prometne strategije koja obuhvaća i projekt zadarskog Inteligentnog prometnog sustava kojeg nadograđujemo i projektom ZUM – Zadar Urban Mobility. Pročelnik za EU fondove Šime Erlić najavio je i te projekte koji će se financirati EU sredstvima. Najprije rekonstrukcija Ulice Franje Tuđmana koja je već prijavljena i u procesu evaluacije, te se očekuje da će dobiti sredstva za izgradnju do lipnja. Rekonstrukcija bi obuhvaćala izgradnju četiri prometne trake, biciklističku stazu, umrežene semafore i prioritet javnom prijevozu.

Drugi projekt iz EU fondova, za koji je već stigla odluka o financiranju je ZUM. U suradnji s Liburnijom i Inovativnom zadrom izradit će se niz aplikacija koje će pružati informacije o prometu u realnom vremenu- dolazak autobusa, slobodna parkirna mjesta i navigacija do njih, kupovina karata za javni prijevoz- ukratko, digitalizacija prometnih usluga na razini grada.

 

 

Na kraju, gradonačelnik je podsjetio i na Aglomeraciju Zadar Petrčane, odnosno izgradnju odvodnje i potpunu rekonstrukciju 317 gradskih prometnica kojim će se potpuno preobraziti lice grada, ali je ujedno zamolio građane i za strpljenje, jer će toliki opseg radova neminovno utjecati na prometnu protočnost. Svi su ti projekti povezani u jednu cjelinu i čine strategiju razvoja prometnog sustava našeg grada koji donosi smanjenje gužvi i veću prometnu protočnost, zaštitu okoliša i veću sigurnost svih sudionika u prometu.