Obilaznicu će za 57 milijuna kuna graditi tvrtke iz Zagreba, Splita, Đakova i Varaždina
Hrvatske ceste na javnom natječaju za izgradnju bjelovarske istočne obilaznice u duljini od 3,5 kilometra odabrale su ponudu zajednice ponuditelja Strabag Zagreb, Poduzeće za ceste Split, Tehno-elektro Đakovo i GK Grupa Varaždin za cijenu od 56,9 milijuna kuna bez PDV-a i rok završetka od 20 mjeseci nakon sklapanja ugovora, objavljeno je u petak u Elektroničkom oglasniku javne nabave.
POVEZNICA ZA VIROVITICU
Početkom srpnja Hrvatske ceste raspisale su javni natječaj za prvu fazu izgradnje istočne bjelovarske obilaznice, do sada najzahtjevnijeg i novčano najizdašnijeg dijela budućeg bjelovarskog prometnog prstena koji će, jednom kada se završi, omogućiti uklanjanje teretnog prijevoza iz centra Bjelovara.
Kako stoji u projektnoj dokumentaciji, za tranzitni promet iz Đurđevca prema Čazmi i Velikim Zdencima, ali i obratno, trenutno ne postoji niti jedan alternativni pravac, već se sav promet odvija kroz središte Bjelovara. To je i osnovni razlog zbog kojega Hrvatske ceste namjeravaju izgraditi istočnu obilaznicu grada koja je usto i logičan nastavak postojeće južne obilaznice. Usto, u planu je i izgradnja spojne ceste od budućeg čvora Bjelovar na brzoj cesti Zagreb - Bjelovar -Virovitica, dionica Vrbovec – Bjelovar, do južne obilaznice, čime bi bjelovarska istočna obilaznica postala važna prometna poveznica za Viroviticu.
Iako je dionica dugačka tek 3,45 kilometara, planirana vrijednost radova iznosila je visokih 64 milijuna kuna, a tu je i dodatnih 3,1 milijun kuna za nadzor. Cijenu od gotovo 20 milijuna kuna po kilometru za »običnu« državnu cestu, koja čak nije ni dvotračna, »nabijaju« objekti. Primjerice, na spoju Slavonske i južne obilaznice, dakle na početku buduće istočne obilaznice, planiran je kružni tok s dva desna bajpasa, a takav u Bjelovaru do sada nije postojao. Bit će smješten s »bjelovarske strane« Bjelovacke, prije mosta. Zahvaljujući bajpasima, s Južne obilaznice moći ćete izravno skrenuti prema Ždralovima, bez potrebe da se uključujete u kružni tok. Na isti način kružni tok ćete zaobići ako iz smjera Bjelovara skrenete na istočnu obilaznicu.
Profitirat će i stanovnici Radničkog naselja koji će također dobiti priključak na istočnu obilaznicu, a postavit će se i bukobrani visine do tri metra. A, to bi pak trebalo sačuvati uši građana i od noćnog rada u Bjelinu i Kronospanu CRO, drvoprerađivačima nastalima na temeljima bivše Česme koji su po visini ulaganja u nove pogone i opremu, kao i po broju novozaposlenih radnika, zasigurno u samom vrhu bjelovarskih investitora.
NADVOŽNJAK IZNAD PRUGE
Gradit će se i nadvožnjak iznad pruge Bjelovar – Kloštar Podravski, a Bjelovacka će se premostiti na čak dva mjesta. Usto, kako bi se spriječile potencijalne opasnosti od poplava, uredit će se i korito našeg velebnog potoka.
Vrijedi napomenuti kako će se graditi priključak za raskrižje s Bilogorskom ulicom ispod tvrtke Gašpar, iako se sam spoj neće graditi, barem ne u ovoj fazi.
Istočna obilaznica završit će u Trojstvenoj ulici, između Trojstvenog Markovca i Grginca, a tek u drugoj fazi trebao bi se izgraditi nastavak do državne ceste prema Đurđevcu i to na raskrižju Đurđevačke ceste i Ulice Vijenac.
......
PIŠE: Bjelovarac FOTO: Štefan Brajković