Povratak Grad most 0
Započinje gradnja mosta na Savi kod Bosanske Gradiške

Svečanim otvaranjem radova u petak 11. listopada kreće gradnja mosta na Savi kod Bosanske Gradiške.

Na otvaranju radova prisustvovat će visoki dužnosnici iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine, ali i predstavnika Europske komisije, pa osim ministra mora prometa i infrastrukture Olega Butkovića, dolazi i zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH, član predsjedništva BIH, Europska povjerenica za mobilnost i promet te šef delegacije EU i specijalni predstavnik EU u BiH. Ugovor za izgradnju mosta vrijedan je 23,5 milijuna eura, a potpisan je u sjedištu Hrvatskih cesta polovinom srpnja ove godine, a njime je predviđena izgradnja mosta preko rijeke Save kod Gradiške, kao i faze izgradnje dionice Okučani - granica BiH. Prema ugovoru, trošak izgradnje samog mosta dvije će države podijeliti pola-pola.

Zajednički projekt RH i BiH Izvođač radova na izgradnji mosta je Zajednica gospodarskih subjekata: Integral Inženjering a.d., Đuro Đaković Montaža d.o.o. i Zagreb-Montaža d.o.o., koji su se obavezali da će projekt izgradnje od početka gradova pa do puštanja u promet trajati 30 mjeseci. Izgradnja međudržavnog mosta kod Gradiške predstavlja zajednički projekt dviju država koji se realizira kroz Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, potpisan 2011. godine, kojim je definiran pravni okvir za zajedničku provedbu predmetnog projekta.

Plan radova realizacije odvijat će se u nekoliko faza. U prvoj fazi radova graditi most preko rijeke Save. Središnji raspon preko korita rijeke velik je 170 metara i udovoljava zahtjevima plovnog prometa. Most je dio planirane brze ceste od granice Mađarske preko Virovitice i Okučana do granice s BiH-a. Ova dionica se od granice s Bosnom i Hercegovinom nastavlja spojem na autocestu Gradiška – Banja Luka i tako spaja takozvani koridor E661, koji osim zajedničkog, ima i europski značaj. Koridor E661 važan je jer predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora i povezuje jezero Balaton u Mađarskoj i Split u Hrvatskoj. Projekt izgradnje mosta od velike je prometne važnosti i za BiH jer predstavlja vezu s EU, a neke procjene očekuju da će po završetku projekta preko mosta dnevno prelaziti i do 28.000 vozila. Predmetna dionica obuhvaća izgradnju četvero-tračne ceste od postojećeg cestarinskog prolaza Okučani na autocesti A3, dionica Bregana – Zagreb – Lipovac, uključujući granični prijelaz Okučani, te izgradnju međudržavnog mosta.

Impresivne brojke Prema projektu, budući most imat će raspon od 426 metara što predstavlja duljinu mosta od osi do osi upornjaka. Širina samog mosta iznosit će 22,60 metara, dovoljno za četiri prometne trake koje će pojedinačno imati kolnički trak širok 3,75 metara sa svom pripadajućom prometnom infrastrukturom. Projekt uključuje i izgradnju novog graničnog prijelaza između Hrvatske i BiH, što je u domeni Ministarstva financija. Suradnja između Bosne i Hercegovine i Hrvatske očituje i kroz druge prometne projekte poput zajedničkog projekta izgradnje mosta Svilaj, čiji se završetak očekuje do kraja ove godine, ali i uspostavljene zračne linije između Mostara i Zagreba.

 

„Drago mi je da nastavljamo s uspješnom suradnjom s Bosnom i Hercegovinom pa tako nakon mosta kod Svilaja započinjemo gradnju još jednog mosta kod Gradiške. Izgradnja mosta kod Gradiške je jednako važna kako za Hrvatsku tako i za Bosnu i Hercegovinu. Radi se o mostu koji će, osim što će spojiti dvije države, u konačnici povezati i stanovnike s obje strane Save. Osim toga, izuzetno mi je drago da je i Europska komisija prepoznala važnost ovog projekta budući da ovaj koridor ima i europski značaj a o čemu govori i današnji dolazak povjerenice EK za promet“, rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.