Povratak Spajanje svilaga gs
Završava spajanje novog mosta na Savi kod Svilaja

Spajanje mosta preko Save kod Svilaja, na koridoru 5C, započelo danas i bit će završeno u četvrtak, 28. veljače

Spajanje mosta preko Save kod Svilaja, na koridoru 5C, započelo je u ponedjeljak i bit će završeno u četvrtak, 28. veljače.

Završno spajanje mosta je danas. Generalno spajanje nije nešto što se događa u jednoj minuti, to traje četiri dana, dakle od ponedjeljka do četvrtka. Bit će ondje i ministar prometa Oleg Butković - kaže Kata Kuprešak, glasnogovornica Hrvatskih autocesta.


Most dužine 600 metara napokon će biti spojen, a s njime i Hrvatska i Bosna i Hercegovina. Obje države u istom omjeru sufinanciraju radove vrijedne oko 27 milijuna kuna. Slavonce i Baranjce zanima i daljnje napredovanje gradnje koridora 5C.


- Ako gledamo dio od Halasice do čvora Osijek, još je preostao manji dio posla, s obzirom na to da je bilo problema s izvođačima. U drugoj polovini godine bit će tehnički pregled te dionice. Na dionici od Belog Manastira do mosta Halasica izvode se već radovi na putnim prijelazima i mostu Halasica. Za trasu od Belog Manastira do Halasice uskoro bi trebao biti zatvoren natječaj, jer smo ga objavili krajem godine, i odmah nakon izbora izvođača počinju i ti radovi. Raspisali smo i natječaj za izradu projektne dokumentacije za dionicu od Belog Manastira do granice s Mađarskom. Nije za tu dionicu bilo ranije projektne dokumentacije jer smo morali s mađarskom stranom rješavati točku razgraničenja, odnosno gdje će se koridor spojiti, pa se prvo to trebalo usuglasiti na državnoj razini. Što se tiče dionice mosta na Savi kod Svilaja, dovršetak radova predviđen je za drugu polovinu ove godine - doznajemo od Kate Kuprešak.


Podsjetimo, most Halasica, duljine 800 metara, zapravo je sjeverni nastavak novog mosta preko Drave i njime će se autocesta preko obalnog (i poplavnog) pojasa u baranjsku ravnicu spustiti ispred Čeminca. Predviđeno trajanje gradnje mosta, nadvožnjaka i putnih prijelaza je 24 mjeseca, osim nadvožnjaka i putnog prijelaza Adica na državnoj cesti DC 517, čija je gradnja planirana na 18 mjeseci zbog naknadnog postupka ishođenja građevinske dozvole. Na toj dionici bit će most Halasica te sedam nadvožnjaka i putnih prijelaza - Adica, Sudaraš, Bolman, Jagodnjak, Krčevine, Mali Jagodnjak i Bezdan.


Završetak gradnje tehnološke cjeline koridora 5C, odnosno autoceste A5, koja bi bila u prometu od Belog Manastira preko Osijeka sa spojem na autocestu A3 i u nastavku preko graničnog prijelaza Svilaj spojena s Bosnom i Hercegovinom, planiran je do 2020. godine. Završetak dionice od Mađarske do Belog Manastira ovisi o dogovoru s mađarskom stranom.
Koridor 5C paneuropski je koridor Budimpešta - Osijek - Sarajevo - Ploče kojim se sjever, odnosno srednja Europa, cestovnim putem povezuje s Jadranom. Istovremeno se realizira u tri države - Mađarskoj, Bosni i Hercegovini te Hrvatskoj. Vlasti BiH kasne s gradnjom autoceste na koridoru i dosad su sagradile oko 100 od 335 kilometara.

.....

FINANCIRANJE MOSTA KOD GRADIŠKE

Vlada RH usvojila je na sjednici od 20. veljače odluku o financiranju gradnje mosta preko Save kod Gradiške sa spojnom cestom. Procijenjena vrijednost dijela projekta koji financira Hrvatska je 520,5 milijuna kuna, bez PDV-a. Projekt se sa strane Bosne i Hercegovine spaja na već sagrađenu dionicu autoceste Gradiška - Banja Luka (Mahovljani), duljine 33,1 kilometar, koja je puštena u promet krajem studenoga 2011. godine te je nedostajuća karika za povezivanje zapadnog dijela Bosne i Hercegovine na autocestovnu mrežu Europske unije.

......

izvor: Glas Slavonije

autori: Sandra Lacić/Dario Kuštro