Sredinom kolovoza Brodosplit je odradio montažu čeličnog dijela gornjeg ustroja vijadukta Prapratno na trasi pristupne ceste za Pelješki most.
S grčkim Avaxom ugovorena je kompletna izrada i montaža na gradilištu čelične konstrukcije vijadukta Prapratno dugačkog 212 metara i teškog cca 600 tona. Najveći raspon između dva stupa je 50 metara. Brodosplit je u svojim radionicama izradio i obojao konstrukciju iz 5 segmenata, transportirao ih do gradilišta te na gradilištu segmente međusobno spojio zavarivanjem. Nakon toga su ih naguravali hidrauličkim cilindrima i visokovrijednom navojnom šipkom od istoka prema zapadu u konačni položaj. Taj posao je na gradilištu izvelo 30 stručnih radnika i inženjera.
Cijeli raspon sastoji se od pet segmenata koji su nakon izrade obojani u kondicioniranim halama i transportirani morem do samog gradilišta. Ovakvim načinom izrade i montaže postigla se zahtijevana kvaliteta i dugotrajnost konstrukcije koja mora zadovoljiti uvjet na trajnost konstrukcije od 100 godina.
Iz splitskog škvera segmenti vijadukta dopremljeni su u luku Prapratno trajektom Jadrolinije, te su od pristaništa do mjesta ugradnje transportirani isključivo noću samohodnim modularnim transporterima SPMT velike nosivosti uz povremena zatvaranja prometnica na tim dionicama zbog gabaritnog transporta. Najveći segment je dužine gotovo 50 metara i težine 126 tona.
Osim gradnje vijadukta Prapratno, Brodosplit je ugovorio i izgradnju, transport i montažu mosta Ston koji će biti smješten između tunela Polakovica i Supava, 800 metara od solane Ston. Duljina rasponske konstrukcije mosta je 485m, a težina preko 2.000 tona. Dijelovi ovog mosta već su izgrađeni i obojani, te su spremni za montažu. Sam most u donjem ustroju imat će pet stupova i dva upornjaka, a čelični dijelovi će se montirati na visinu 38 metara. Iz brodogradilišta će se baržom transportirati dijelovi gornjeg ustroja mosta koji će se potom Brodosplitovom dizalicom Manitowoc 750T podizati za montažu na stupove u krajnju poziciju.
Pogledajte video: